اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار شهرستان نایین

آغاز ساخت پخش سیلاب چوپانان

به گزارش پیام نایین،نقل از صدا وسیما ،معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: مرحله نخست این طرح با بیش از ۱۳میلیارد ريال از محل اعتبارات ملی اجرا می شود.

محمد امینی افزود: طرح پخش سیلاب در سه مرحله طراحی شده که در مرحله نخست ساخت بند خاکی به طول دو کیلومتر بر روی رودخانه‌های فصلی رشته کوه های عباس آباد آغاز خواهد شد و حجم آب‌گیری آن ۳۰۰هزار مترمکعب خواهد بود.

وی گفت: این طرح سیلاب های بخشی از حوزه آبخیز بالادست با مساحت ۴۲هزار هکتار را کنترل و اهداف مهمی همچون جلوگیری از فرسایش حوزه آبخیز پایین دست و کنترل سیلاب، حفاظت آب و خاک، تغذیه آب‌خوان‌های منطقه، تقویت پوشش‌ گیاهی، اشتغال ‌زایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را دنبال خواهد کرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان افزود: با اجرای این طرح حجم عظیمی از روان آب‌های حاصل از بارندگی مهار شده و علاوه بر جلوگیری از خسارت‌های فراوان به قنات روستای چوپانان و مزارع حجت آباد و آشتیان، موجب تقویت سفره‌های آب زیرزمینی هم خواهد شد.

محمد امینی گفت: همچنین تهدید مسیرهای ترانزیتی طول مسیر اصفهان- مشهد مقدس و مزارع و روستای چوپانان هم با احداث این بند خاکی رفع می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *