اجتماعیاخباراخبار جهانحوادث

آمار تلفات زمین لرزه شدید تایوان

مرکز واکنش در برابر بلایای طبیعی تایوان از کشته شدن دست کم دو نفر و مجروح شدن ۱۱۵تن بر اثر زمین لرزه بامداد امروز (شنبه) در شهر «تاینان» خبر داد.
به گزارش ایرنا، شبکه خبری «سی ان ان» آمریکا به نقل از خبرگزاری رسمی تایوان افزود: یک دختر نوزاد ۱۰ روزه و یک مرد ۴۰ ساله در این زلزله جان خود را از دست دادند.
مقامات تایوان در گفت وگو با سی ان ان اعلام کردند، دست کم ۲۲۱ نفر از مردم شهر تاینان از زیر آوار و ساختمان های ویران شده نجات داده شدند و بیشتر نجات یافتگان ساکن ساختمان مسکونی ۱۷ طبقه ای هستند که در این زمین لرزه فروریخت.
بر اساس اعلام مقامات مرکز واکنش در قبال بلایای طبیعی تایوان، در مجموع ۱۱۵ نفر از مردم تاینان زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.
یکی از مسوولان آتش نشانی تاینان گفت، ساختمان ۱۷ طبقه ای که در اثر این زمین لرزه ویران شد، ۶۰ واحدی است و معلوم نیست که چند نفر در زیر آوار گرفتار شده اند.
گزارش ها حاکی است که رئیس جمهوری تایوان راهی تاینان شده که پس از زمین لرزه و قطع برق، بسیاری از خانه های آن در تاریکی فرو رفته است.
تاینان با جمعیت ۱.۹ میلیون نفر، قدیمی ترین شهر تایوان است.
طبق اعلام اداره تحقیقات زمین شناسی آمریکا، مرکز زمین لرزه ۶.۴ ریشتری که بامداد شنبه این شهر را لرزاند، حدود ۴۸ کیلومتری جنوب شرق این شهر بود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *