اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار شهرستان ناییناخبار فرهنگی

افزایش ۱۰.۴ درصدی مزد سایر سطوح کارگری به علاوه روزانه ۲۸۲۰۸ ریال

شورای عالی کار تصویب کرد

افزایش ۱۰.۴ درصدی مزد سایر سطوح کارگری به علاوه روزانه ۲۸۲۰۸ ریال

خبرگزاری فارس: افزایش ۱۰.۴ درصدی مزد سایر سطوح کارگری به علاوه روزانه ۲۸۲۰۸ ریال

شورای عالی کار در نشست امروز خود افزایش مزد سایر سطوح کارگری را که بیش از حداقل حقوق دریافت می‌کنند به میزان ۱۰.۴ درصد به علاوه پرداخت روزانه ۲۸۲۰۸ ریال به تصویب رساند.

به گزارش  پیام نایین فارس، با مصوبه امروز شورای عالی کار، مزد سایر سطوح کارگری که بیش از حداقل حقوق دریافتی دارند، در سال ۹۷ به میزان ۱۰.۴ درصد به علاوه روزانه ثابت ۲۸۲۰۸ ریال به تصویب رسید.

نشست شورای عالی کار لحظاتی قبل با تصویب افزایش ۱۹.۵ درصدی حداقل مزد کارگران به پایان رسید.
سایر سطوح مزدی ۱۰.۴ به اضافه ۲۸۲۰۸ و روزانه ۱۷۰۰۰ ریال پایه سنوات بن کارگری همان ۱۱۰ هزار تومان و حق مسکن نیز در عدد ۴۰ هزار تومان تثبیت شد.

نشست امروز شورای عالی کار به ریاست علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حالی میزان افزایش مزد بیش از ۱۳ میلیون کارگر ایرانی برای سال ۹۷ را به پایان رساند که حداقل بگیران (۹۲۹ هزار و ۹۳۱ تومان در سال ۹۶) ۱۹.۵ درصد رشد دارد و برای سایر سطوح مزد کارگری ۱۰.۴ درصد به علاوه روزانه ۲۸۲۰۸ ریال یعنی برای ۳۰ روز تقریبا ۸۵ هزار تومان اضافه خواهد شد.

بنابراین گزارش حداقل حقوق سال ۹۷ با احتساب افزایش ۱۹.۵ درصدی یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶۹ تومان خواهد بود.

پایه سنوات کارگران در مشاغل دائم و موقت با بیش از یک سال سابقه کار همانند سال گذشته ۱۷۰۰۰ ریال تثبیت شد.

طبق گفته علی ربیعی وزیر کار بخشنامه دستمزد سال ۹۷ تا روز یکشنبه آینده برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

شورای عالی کار در آخرین نشست خود در سال ۱۳۹۶ حداقل دستمزد ماهانه کارگران برای ۳۰ روز کاری را با ۲۰ درصد افزایش نسبت به دوره قبل خود، یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۱۴۰ تومان تعیین کرد.

بر اساس این گزارش، حق مسکن ۴۰ هزار تومان و بن نقدی کارگری همان رقم ۱۱۰ هزار تومان مورد توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی قرار گرفت.

طبق مصوبه‌ای که شورای عالی کار داشت، حق اولاد برای هر فرزند زیر ۱۸ سال ۱۱۱ هزار و ۴۱۴ تومان و به نسبت برای هر تعداد فرزند این میزان افزوده می‌شود.

انتهای پیام/ب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *