اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار سیاسیاخبار علمی

بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان با مشارکت آلمان در اصفهان راه اندازی می شود

اصفهان- ایرنا- بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان به ظرفیت یک هزار مگاوات با مشارکت آلمان درمنطقه سگزی اصفهان ایجادو راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، اشتون جی فلورینگ نماینده شرکت آلمانی سرمایه گذار در اصفهان عصر پنجشنبه در مراسم اختتامیه همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان با اعلام این خبر افزود: آلمان تجربه ای غنی در تولید انرژی های پاک دارد و علاقه مند است تا این فناوری را در تمامی جهان عرضه کند.
وی خورشید را هدیه ارزشمند خداوند برای انسان ها و جهان هستی توصیف کرد و گفت : این منبع بزرگ انرژی بدون هیچ هزینه ای در اختیار بشر قرار گرفته است.
نماینده شرکت آلمانی سرمایه گذار در اصفهان تصریح کرد: ایران با وجود دسترسی به سوخت های فسیلی، قانون انرژی های پاک را مورد حمایت قرار داده که این امر فرصتی برای بهره مندی از این منبع انرژی است.
وی با اشاره به وضعیت مناسب اقلیم استان اصفهان افزود: این استان به غایت از موهبت تابش های خورشیدی بهره مند است و این امکان بستری بسیار مناسب برای ایجاد نیروگاههای خورشیدی است.
اشتون با اشاره به سلامت وسازگاری نیروگاههای خورشیدی با شرایط محیط زیست خاطرنشان کرد: در نیروگاه های خورشیدی از یک کیلووات تابش خورشیدی دوهزار کیلووات انرژی پاک تولید می شود و از انتشار یکهزار و ۲۰۰ کیلوگرم دی اکسید کربن به محیط زیست جلوگیری می کند.
وی اشاره کرد: طرح نیروگاه خورشیدی در منطقه سگزی با ضمانت بلند مدت ۳۰ ساله عرضه خواهد شد که از انتشار یکهزار و ۱۳۰ کیلوگرم دی اکسید کربن به محیط زیست جلوگیری می کند.
وی گفت: انرژی تولید شده در نیروگاه خورشیدی سگزی ۴۷۵ هزار خانه را در طول ۳۰ سال آینده از نعمت انرژی پاک بهره مند می سازد که ما با حمایت صمیمانه اعضای شهرداری اصفهان این طرح را به مرحله اجرا می گذاریم .
نماینده شرکت آلمانی سرمایه گذار در اصفهان این طرح را بزرگترین طرح نیروگاه خورشیدی در جهان دانست.
همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان با شعار ‘ اصفهان فرصت جهانی و جهانی از فرصت ها ‘ از ۲۳ دی سال جاری به مدت دو روز به میزبانی شهرداری این شهر برگزار شد.
در این همایش ۴۰ هیات اقتصادی و سرمایه گذاری از کشورهای کویت، امارات عربی متحده، ترکیه، کره جنوبی، اسپانیا، گرجستان، سوئیس، آلمان، عراق، عمان، اتریش، چین، افغانستان، لهستان، کانادا، روسیه و یونان و نیز دو هیات سیاسی از کشورهای اسپانیا و اتریش حضور داشتند.
در این همایش هشت تفاهمنامه به ارزش ۲۴ هزار میلیارد ریال میان شهرداری اصفهان و سرمایه گذاران منعقد شد و ۵۹ فرم اعلام آمادگی سرمایه گذاری تحویل سرمایه گذاران شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *