اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایراناخبار شهرستان ناییناخبار علمیاخبار فرهنگی

به گزارش پیام نایین، ۲ مخزن تامین آب آشامیدنی حیات وحش در منطقه حفاظت شده عباس آباد در محدوده شهرستان نایین نصب شد

۲ مخزن تامین آب حیات وحش در منطقه عباس آباد نایین نصب شد

اصفهان-ایرنا- ۲ مخزن تامین آب آشامیدنی حیات وحش در منطقه حفاظت شده عباس آباد در محدوده شهرستان نایین نصب شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نایین روز یکشنبه به ایرنا گفت: همزمان با هفته محیط زیست از ۲ واحد آب انبار تأمین آب انواع گونه های جانوری در پناهگاه حیات وحش عباس آباد بهره برداری شد.
حسین اکبری افزود: مخزن های یاد شده که هر کدام ۱۰هزار لیتر گنجایش دارد در محدوده گدار کوه بیاضه و کوه چفت واقع در پناهگاه حیات وحش عباس آباد با مبلغ معادل ۱۶۰میلیون ریال از محل اعتبارات استانی حفاظت زیست بوم ها و مدیریت بحران نصب شده است.
وی افزود: این مخازن از نوع فایبرگلاس سه لایه، محکم و ضد آفتاب بوده که به روش زیرسطحی و پوشیده و هماهنگ و موزون با طبیعت منطقه نصب شده است.
وی افزود: موقعیت مخازن مذکور در کوهپایه ها بطوری جانمایی شده است که مورد استفاده انواع حیات وحش کوهزی و دشتزی بویژه کل و بز، قوچ و میش، گونه های گوشتخوار، انواع کبک، تیهو، باقرقره و دیگر حیوانات قرار می گیرد.
وی گفت: آب انبارها از طریق تانکر بطور سیار آبگیری شده و با نصب شناور در محل آبشخور به طور خودکار و در زمان حضور حیات وحش جریان می یابد.
پناهگاه حیات وحش عباس آباد با دارا بودن حداقل ۵ گربه سان از ۸ گربه سان فعلی در ایران، یکی از مهمترین زیست بوم های خانواده گربه سانان در ایران و جهان محسوب می شود.
در این منطقه پلنگ ایرانی، یوزپلنگ ایرانی، کاراکال، گربه شنی و گربه وحشی در نقاط مختلفی از منطقه حضور داشته و احتمال حضورگربه پالاس نیز وجود دارد.
منطقه حفاظت شده عباس اباد در۱۹۰کیلومتری نایین وشهرستان نایین در۱۴۰کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
ت۷۱۳۶/ ۶۰۲۲ خبرنگار : حسین فرزانیان – انتشار دهنده : عمادی

تانک 3تانک 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *