اجتماعیاخباراخبار جهاناخبار سیاسیحوادث

بیش از ۳۰ پناهجو که بیشتر آنها را کودکان تشکیل می دادند، شامگاه چهارشنبه درپی واژگونی قایق حامل آنان در سواحل لیبی غرق شدند

جان باختن بیش از ۳۰ پناهجو در سواحل لیبی

 ایرنا – بیش از ۳۰ پناهجو که بیشتر آنها را کودکان تشکیل می دادند، شامگاه چهارشنبه درپی واژگونی قایق حامل آنان در سواحل لیبی غرق شدند.

به گزارش رویترز، سازمان کمک های خارجی به مهاجران (مواس) که در دریای مدیترانه فعالیت دارد، در این باره گفت که افراد این سازمان موفق شدند تا اجساد غرق شدگان را از آب بیرون بکشند.
«کریس کاترامبونی» یکی از موسسان این سازمان در صفحه خود در توئیتر نوشت: بیشتر افراد غرق شده روز چهارشنبه در سواحل لیبی را کودکان خردسال تشکیل می دادند.
از سوی دیگر، گارد ساحلی لیبی نیز در بیانیه ای تاکید کرد: ماموران گارد ساحلی ۳۴ جسد را در آب پیدا کرده اند، درحالی که ماموران در چندین عملیات موفق شدند تا یکهزار و ۸۰۰ پناهجو را که بر چهار قایق کائوچویی و شش قایق چوبی سوار بودند، از دریای مدیترانه نجات دهند.
کشتی های نظامی انگلیس، اسپانیا و سازمان پزشکان بدون مرز و سه قایق تجاری و گارد ساحلی ایتالیا برای انتقال پناهجویان نجات یافته به نیروهای لیبیایی پیوستند.
گارد ساحلی ایتالیا نیز درباره واژگونی قایق گفت: به احتمال خیلی زیاد شرایط بد آب و هوایی و نیز تجمع مهاجران در یکی از گوشه های قایق سبب واژگونی و درنتیجه سقوط ۵۰۰ تن از سرنشینان قایق در آب دریا شد.
سازمان بین المللی مهاجرت دیروز سه شنبه نیز اعلام کرد که ۱۵۰ پناهجو روز جمعه گذشته در دریای مدیترانه مفقود شدند.
براساس آمار و ارقامی که چند روز پیش وزارت کشور ایتالیا اعلام کرد: بیش از حدود ۵۰ هزار پناهجو در سال ۲۰۱۷ از دریا نجات و به خاک ایتالیا منتقل شده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد رشد نشان می دهد.
شبس**۹۳۶۳*۱۴۸۸*مترجم:‌محمد تدو* انتشاردهنده: بهمن بامداد**

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *