اجتماعیاخباراخبار شهرستان ناییناخبار علمیاخبار فرهنگی

تلاوت و ابتهال خوانی قاری و مبتهل بین المللی کشورمان استاد امیرحسین توحیدی در حرم أمیرالمؤمنین علی ع و أباعبدالله الحسین ع / پخش از شبکه عراق *

به گزارش پیام نایین،تلاوت و ابتهال خوانی قاری و مبتهل بین المللی کشورمان استاد امیرحسین توحیدی در حرم أمیرالمؤمنین علی ع و أباعبدالله الحسین ع / پخش از شبکه عراق *
تلاوت و ابتهال خوانی قاری و مبتهل بین المللی کشورمان استاد امیرحسین توحیدی در حرم أمیر المؤمنین علی ع و أباعبدالله الحسین ع.
استاد امیرحسین توحیدی قبل از ایام بعثت پیامبر اسلام ص از طرف مرکز فعالیت های مذهبی استان میسان عراق دعوت شد و دو روز بعد از دعوت وارد کشور عراق شد . مدت دو شب در میسان در مرکز ماجدیه به تلاوت و ابتهال خوانی پرداختند و مورد تشویق قرآنیان و اساتید استان میسان عراق قرارگرفتند. در ایام مبعث حضرت رسول ص مرکز قرآنی عتبه علوی با دعوت از ایشان جهت تلاوت و ابتهال خوانی عربی در حرم حضرت أمیرالمؤمنین علی ع به مدت دو شب دعوت کردند تا در برنامه های مختلف و اماکن مقدسه در شهر مقدس نجف به اجرا بپردازند. در شب اول در نجف اشرف استاد امیرحسین توحیدی در حرم حضرت أبالحسن علی ابن أبی طالب به تلاوت و ابتهال خوانی پرداختند و دل و جان زائران علوی را صفا بخشیدند و بلافاصله سایت حرم امام علی ع با انتشار خبر اجرای قاری جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد . شب دوم که برنامه با حضور قاریان ممتاز کشور عراق از شهرهای مختلف همراه بود امیرحسین توحیدی در مسجد کوفه به تلاوت پرداختند و در پایان تصاویر یادگاری گرفته شد.

پس از زیارت و تلاوت در نجف اشرف قاری و مبتهل بین المللی کشورمان وارد کربلا شدند و مهمان امور فرهنگی حرم أباعبدالله الحسین ع در هتل حرم شریف بودند.
امیرحسین توحیدی فعالیت های پژوهشی زیادی طی سه سال گذشته به آستان حسینی اهداء کرده بودند که امسال با دستور رئیس عتبه حسینی مورد تقدیر قرار گرفتند و اتاق کوچکی در طبقه دوم حرم أباعبدالله الحسین ع و نزدیک ضریح مطهر به ایشان داده شد تا در آنجا به نماز و دعا بپردازد.
سید جعفر موسوی رئیس تولیت حرم امام حسین ع برای سومین بار هدایای ارزشمندی به استاد توحیدی اهداء نمودند همچون انگشتر که نگین آن از سنگ قبر مطهر أباعبدالله الحسین ع است. پرچم متبرک شده به قبر مطهر،
تربت
اصل از فاصله نزدیک به قبر مطهر و …
در شب جمعه تلاوت امیرحسین توحیدی در حرم أباعبدالله الحسین ع طنین انداز شد. پس از تلاوت در حرم مطهر پخش زنده شبکه امام حسین ع عراق با استاد امیرحسین توحیدی در بین الحرمین به مصاحبه پرداخت.
امیرحسین توحیدی در مصاحبه با پیام نایین گفت : خداوند سبحان رو به جهت توفیق بارها تلاوت در حرم أئمه معصومین در عراق شاکرم و سعادت بسیار بزرگی است که أباعبدالله الحسین ع نصیب این بنده حقیر کرده تا در محضر ملکوتی سبط پیامبر اسلام ص آقا أباعبدالله ع و پدرشان علی مرتضی ع تلاوت انجام داده باشم و از لطف دوستان از اهل عراق سپاسگزارم.

استاد امیرحسین توحیدی در پایان به بیان مطلبی اشاره کرد : از سال قبل تا این لحظه حقیر فعالیت های بسیار مختلفی در عرصه ی علوم اسلامی و قرآنی و آموزشی در سطح کشور و خارج از کشور به توفیق الهی و عنایت أئمه معصومین علیهم السلام انجام داده ام که در صفحه خبری بنده تصاویر ، ویدیو و متن خبر با جزئیات مشاهده میشود اما چندان تمایلی به انتشار اخبار در فضای مجازی ندارم چون به توفیق الهی فعالیت زیاد است و مناسب نیست مدام اخبار فعالیت های مختلف از حقیر در فضای مجازی پخش گردد و از لطف همه دوستان و عزیزان که به حقیر لطف داشتند سپاسگزارم و دعاگوی همگان خواهم بود و از لطف شما خبرنگار پیشکسوت جناب آقای فرزانیان به حقیر کمال تشکر و قدردانی را دارم.*

امیر ۶امیر ۱امیر ۲امیر ۳امیر ۴امیر ۵امیر ۶امیر ۷امیر ۸امیر ۹امیر ۱۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *