اجتماعیاخباراخبار ایرانحوادث

جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا خبر داد، لغو دایم پروانه فعالیت شرکت مسافربری مقصر در تصادف اتوبوس زائران

به گزارش پیام نایین به نقل از ایرنا،«ابراهیم وهاب زاده» جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا از لغو دایم پروانه فعالیت شرکت مسافربری مقصر در حادثه تصادف اتوبوس زائران در اقلید فارس خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پلیس راهور، وهاب زاده در این خصوص گفت: در پی واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری حامل زائران اربعین در محور اقلید در ۱۸ آبان ماه که منجر به جان باختن ۲۸ تن و مجروح شدن ۲۰ تن از هموطنان شد، جلسه کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل مسافربری تشکیل شد.
وی افزود: بر این اساس تخلف «شرکت مسافربری همسفر یزد» در زمینه صدور صورت وضعیت مسافربری برای راننده فاقد صلاحیت قانونی و صدور صورت وضعیت برای راننده فاقد دفترچه ثبت ساعت، عدم تکمیل مندرجات صورت وضعیت، اعزام وسیله نقلیه با تایید مدیر فنی فاقد صلاحیت و صدور صورت وضعیت برای وسیله نقلیه با بغل نویسی شرکت مسافربری دیگر و با لحاظ مرتبه پنجم تخلف شرکت مذکور مورد بررسی قرار گرفت.
جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا تصریح کرد: بنا به موارد تخلف ذکر شده و به استناد مواد ۴، ۵، ۹ و ۱۳ آیین‌نامه اجرایی تبصره یک ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی پروانه فعالیت «شرکت مسافربری همسفر یزد» لغو دایم شد.
وی خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل مسافربری برای نخستین بار است که طی ۱۰ سال گذشته پروانه فعالیت شرکتی را به دلیل تخلفات متعدد لغو دایم کرده است.
جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا درخصوص مقصران حادثه واژگونی این اتوبوس گفت: برابر نظر تیم کارشناسان پلیس‌راه، علت این حادثه ناگوار خطای ۳ گانه راننده اتوبوس به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه، مدیرعامل شرکت مسافربری همسفر یزد به دلیل صدور صورت وضعیت برای راننده فاقد صلاحیت قانونی و مسوول اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اقلید به دلیل عدم نصب حفاظ ایمنی در پرتگاه به نسبت مساوی در تقصیر حادثه شناخته شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *