اجتماعیاخباراخبار جهاناخبار سیاسی

رویترز:بیش از ده هزار معترض مراکشی شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند

معترض مراکشی شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند

خبرگزاری فارس: بیش از ده هزار معترض مراکشی شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند

بیش از ده‌ هزار مراکشی با حضور در شهر کازابلانکا و سردادن شعارهای ضد صهیونیستی، «بیت‌المقدس» را پایتخت ابدی فلسطین خواندند.

 به گزارش پیام نایین نقل از فارس، بیش از ده هزار مراکشی روز یکشنبه با سر دادن شعار «مرگ بر اسرائیل» در خیابان‌های کازابلانکاحاضر شدند و به تصمیم آمریکا به انتقال سفارتخانه خود به بیت المقدس اعتراض کردند.

 به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تظاهرات‌کنندگان در این مراسم پرچم فلسطین را در دست داشتند و تابلوهایی حمل کردند که بر روی آن‌ها جمله «بیت المقدس، پایتخت ابدی فلسطین است» نوشته شده بود.

 رویترز در ادامه نوشت: تظاهرات امروز در کازابلانکا از سوی ائتلافی با مشارکت چهار حزب این کشور از جمله حزب «العدل و الحسان» که قدرتمندترین گروه مخالف مراکش است، برگزار شد.

این تصمیم با مخالفت‌ها و محکومیت‌های گسترده جهانی مواجه شد و دو هفته بعد، روز ۳۰ آذرماه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۲۸ رأی موافق و ۹ رأی مخالف قطعنامه‌ای را در محکومیت آن به تصویب رساند.  آمریکا سرانجام این تصمیم را هفته پیش عملی کرد.«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  ۱۵ آذر سال گذشته بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و اعلام کرد که قصد دارد سفارت کشورش را از تل‌آویو به این شهر منتقل کند.

انتهای پیام/ق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *