اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایراناخبار جهاناخبار سیاسیاخبار فرهنگیمطبوعات

مدیر عامل بنیاد برکت: بنیاد برکت ۸۰۰ مدرسه احداث کرد

مدیر عامل بنیاد برکت از پایان عملیات احداث ۸۰۰ مدرسه به همت این بنیاد خبر داد و گفت: اکنون یک هزار و ۵۵۰ دانش آموز محروم در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

محمد نوروزی روز دوشنبه در ششمین نشست شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور که به میزبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد، از ساخت ۸۰۰ مدرسه در طول فعالیت این بنیاد خبر داد و گفت: این بنیاد عملیات ساخت و احداث یک هزار و ۱۰۰ مدرسه دیگر را در دست اقدام دارد.
به گزارش ایرنا، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۹ سال پیش با اهداف خیرخواهانه از جمله مدرسه سازی در مناطق محروم تاسیس شد.
وی تعداد دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس برکت را ۱۱۶ هزار و ۲۵۰ دانش آموز اعلام کرد و گفت: ظرفیت دانش آموز پذیری مدارس ساخته شده و در حال ساخت را ۱۴۵ هزار و ۳۳۰ نفر است.
وی تعداد کلاس های به بهره برداری رسیده از سوی این نهاد را ۴ هزار و ۴۰۰ کلاس درس اعلام کرد و افزود: ۵ هزار و ۸۵۰ کلاس درس نیز در دست احداث است. نوروزی کل سرمایه گذاری انجام شده را ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی تعداد طرح هادی توانمند سازی اقتصادی بنیاد برکت را ۳۱۰ طرح اعلام کرد و افزود: این تعداد طرح سبب اشتغال ۱۹۵ هزار نفر شده است.
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در طی ۹ سال گذشته در زمینه های مختلف از جمله مدرسه سازی، توانمند سازی اقتصادی و ساخت و تکمیل بیمارستان ها در مناطق محروم کشور فعالیت داشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *