اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار سیاسیاخبار شهرستان ناییناخبار فرهنگی

نخستین سالگرد تدفین دو شهیدگمنام شهر بافران برگزار شد

به گزارش پیام نایین،با حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار نایین وبافران و مسئولان، نخستین سالگرد تدفین شهدای گمنام این شهرستان در جوار شهدای گمنام شهربافران برگزار شد.

bafran 21---95-0--2bafran 21---95-0--1bafran 21---95-0--3bafran 21---95-0--4

حضرت حجت الاسلام حبیبی ضمن تبریک ایام فرخنده دهه کرامت و عرض تسلیت به مناسبت سالگرد شهدای گمنام عنوان کرد: هر جا نام شهدا و یاد آن ها باشد جریان انقلابی و مدافع ولایت همیشه است و ایستادگی می‌کند و امروز به واسطه خون شهدا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا می درخشد .
امام جماعت شهر بافران افزود: سال گذشته در همین روز بافران میزبان دو تن از شهدای غواص گمنام بود، میزبانانی که با حضورشان در مراسم تشیع و خاکسپاری شورآفرینی کردند و امشب دوباره در مراسم سالگرد این شهدای گمنام بار دیگر ، حماسه آفریدند.
در این مراسم برادر محمودی نیز از اعضای گروه تفحص اصفهان بیان کرد: ما وظیفه داریم راه شهدا را ادامه دهیم ،وصیت نامه های شهدا را باید الگویی برای زندگی خود و مبارزه با دشمنان اسلام باشد.
وی گفت : شهیدان با جنگ سخت افزاری و جانثاری راه را به ما نشان دادند و ظیفه ماست که در جنگ نرم نگذاریم دشمنان به دنبال ضربه زدن به نظام باشند.
وی با اشاره به کوتاترین وصبت نامه دفاع مقدس مبنی بر اینکه نگذارید حرف امام زمین بماند افزود:امروز باید ما به مولا و آقای خویش اقتدا کنیم باید از راهی که شهدا توصیه کرده‌اند پیروی کنیم و از رهبری و ولایت فقیه تبعیت همه جانبه داشته باشیم.
محمودی در ادامه بیان داشت : شهدا این را فهمیدند و این راه را انتخاب کردند و با لطفی که خدا به آنها کرد، ادراک پیدا کردند و به سمت خدا رفتند.
وی درخصوص عدم لغو تحریم ها از سوی آمریکا و عدم اعتماد به آن افزود: اگر دیدید که چندین سال داد می‌زدند که ایران حق استفاده از انرژی هسته‌ای ندارد و متأسفانه در دولت اصلاحات که فکر می‌کردند با سازش و کوتاه آمدن از مواضعمان، آمریکا دست از سر ما برمی دارد، دیدیم که فعالیت‌های هسته‌ای متوقف شد. اما امروز با پافشاری بر مواضعمان و به برکت ولایت ، و سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب اینکه من به مذاکرات خوش بین نیستم دشمنان ما فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به رسمیت شناختند.
ایشان همچنین به اهمیت دادن مراسم سالگرد شهدای گمنام تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضامن عزت و اقتدار ایران اسلامی است.
عضو گروه تفحص اصفهان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بیان کردند : چرا نمی توانیم در اقتصاد پیشرفت کنیم ؟ اگر عزممان را در این راه جزم کنیم و دست به دست هم دهیم می توانیم اقتصاد را شکوفا کنیم، چشممان به دست دشمن نباشد که کی تحریم را بر‌می‌دارد و ببینیم خودمان چه کار می‌توانیم انجام دهیم این همان راهیست که شهدا در جنگ سخت افزاری با جانثاری این امر تحقق یافت و حال تکلیف ماست در جنگ نرم ، جنگ اقتصادی با هم اندیشی و توسعه منابع اقتصادی و صنعتی و حمایت از تولید داخلی قدم برداریم.
محمودی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی ما بتوانیم به این حقیقت دست پیدا کنیم و جایگاه واقعی شهدا را بشناسیم، به مقام آنها غبطه می‌خوریم و آرزوی چنین مقامی را می‌کنیم.
شایان ذکر است در پایان این مراسم حسین کبیرزاده ذاکر اهل بیت در وصف شهدا مدیحه سرایی و از طرف یادواره شهدای بافران با لوح تقدیری به برادر محمودی عضو گروه تفحص اصفهان تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *