اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار سیاسیاخبار شهرستان ناییناخبار فرهنگی

نشست خبری عباسعلی پور بافرانی نماینده مردم نایین وخور بیابانک با اصحاب رسانه

به گزارش پیام نایین،نشست خبری عباسعلی پور بافرانی نماینده مردم نایین وخور بیابانک با اصحاب رسانه و با حضور فخار زاده سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی  شهرستان نایین شامگاه جمعه در دفتر نماینده  برگزار شد.

در این نشست پیرامون مسایل گوناگون منطقه ای و ملی  بحث شد.

نماینده نایین و خوروبیابانک گفت : با راه اندازی کارخانه کنسانتره سنگ آهن چاه پلنگ نایین مسیر رشد و توسعه در شهرستان و استان هموار خواهد شد.

،عباسعلی پوربافرانی درجمع خبرنگاران ، قانون گذاری ، نظارت بر فعالیت ها و پیگیری مطالبات مردم را از وظایف مهم نمایندگان مجلس دانست و گفت : مهمترین ویژگی که مجلس دهم را نسبت به سایر ادوار گذشته متمایز می کند وجود سه فراکسیون ولایی ، امید ومستقلین است که تنها دوره مجلسی است که ترکیب سه فراکسیون حفظ شده است.وی افزود: پس از آغاز اجلاسیه دوم و برنامه ریزی برای بودجه ۹۷ در حوزه افزایش وام های ازدواج ، رایگان شدن تعرفه گاز ، برق و آب مدارس در سطح الگوی مصرف، غربالگری، مشاوره قبل از ازدواج و افزایش مالیات دخانیات با سابقه ای که در کمیسیون بهداشت وجود داشت پیشنهادهایی مطرح و مصوب شد.

نماینده مردم شهرستان های نایین و خوروبیابانک در ادامه به اعمال سهمیه بوی برای داوطلبین شهرستانی اشاره و خاطر نشان کرد : در سال ۹۶ اشتباه هایی در وزارت آموزش وپرورش صورت گرفته بود مبنی بر اینکه دانش آموزان نایینی و خوروبیابانکی مستلزم رقابت با حوزه استانی بودند که این موضوع با پذیرش اشتباه از سوی وزیر و اصلاح آن همراه شد و از این پس وقتی بومی خود شهرستان های نایین و خوروبیابانک امتیاز داشته باشند دیگر قرار نیست کسی سهمیه و امتیاز آن ها را تصاحب کند واز طرفی مقرر شد اگر حقی تضییع شده برای رفع آن اقدام شود.

پوربافرانی گفت : علت راه اندازی نشدن کشتارگاه صنعتی مرغ دخالت و ورود برخی از نهاد ها بود که با طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد این واحد صنعتی در آینده با اشتغال ۱۰۰ نفر راه اندازی شود و چرخ اقتصاد به حرکت در آید.

وی با اشاره به اینکه مهمترین و اولویت اصلی ما اشتغال است گفت : در وهله اول به حفظ اشتغال موجود اقدام کردیم که کاهش تعداد بیمه بیکاری و اضافه شدن بیمه های جدید خود گویای این مطلب است.

پوربافرانی اضافه نمود : در حوزه های مختلف به خصوص قطعه سازی اشتغال موجود به وفور توسعه یافت که این توسعه دومین شکل از اشتغال را در بر گرفت.

وی موافقت نشدن تسهیلات را از مشکلات اساسی کارخانه های کاشی روماک و گلوله های سرامیکی عنوان نمود .
نماینده نایین در خصوص دو طرح داروهای گیاهی و تجهیزات پزشکی در این شهرستان گفت : این طرح ها در یک زمان کوتاه مدت راه اندازی خواهد شد که با شرایط اقتصادی موجود با مشکلاتی در سرمایه گذاری آن مواجه هستیم.

پوربافرانی در پایان به مهمترین تحول صنعتی در استان های اصفهان ،کرمان وشهرستان اردکان اشاره کرد و گفت : تاپایان سال با پیگیری های معاون وزیر صنعت معدن وتجارت ، همچنین سرمایه گذاری که از طرف شرکت فولاد نطنز صورت خواهد گرفت با راه اندازی کارخانه کنسانتره سنگ آهن چاه پلنگ نایین مسیر رشد و توسعه در شهرستان و استان هموار خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *