خانه / اجتماعی / همکاری آلمان و ایران برای بهبود ناوگان ریلی کشور از اصفهان آغاز می شود

همکاری آلمان و ایران برای بهبود ناوگان ریلی کشور از اصفهان آغاز می شود

image_pdfچاپ خبر به صورت PDFimage_printچاپ خبر با چاپگر

مدیرکل راه آهن استان اصفهان از همکاری ایران و آلمان در راستای بهبود ناوگان ریلی کشور خبر داد و گفت: این همکاری از استان اصفهان آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، حسن ماسوری عصر سه شنبه در مراسم راه اندازی چهارمین رام قطار اصفهان – مشهد و بالعکس با عنوان’ قطار ویژه غدیر’ در اصفهان اظهارکرد: براساس توافق انجام شده اجرای طرح های مشترک با آلمان ها در طی پنج سال انجام می شود.
وی اضافه کرد: احداث خط ریلی اصفهان – خوزستان، دو خطه کردن مسیر میبد یزد – زرین شهر اصفهان و احداث خط اصفهان – گلپایگان – مرکزی از جمله طرح های در دست اقدام برای توسعه ناوگان ریلی کشور و استان اصفهان است .
مدیرکل راه آهن استان اصفهان با بیان اینکه سرمایه گذاری در صنعت ریلی کشور از معافیت های مالیاتی و ارزش افزوده برخوردار است از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و توسعه خطوط ریلی کشور دعوت کرد.
معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: رویکرد دولت در توسعه حمل و نقل و بخصوص صنعت ریلی کشور جدی است.
محمد علی طرفه اظهارکرد: آغاز عملیات احداث قطار سریع السیر اصفهان – تهران نیز در همین راستا انجام می شود که مناقصه خرید تجهیزات این طرح نیز در روزهای گذشته انجام شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۱ کیلومتر از ۲۰۰ کیلومتر طرح توسعه خط ریلی استان اصفهان به بهره برداری رسیده است، افزود: همچنین آزادسازی ۱۶ کیلومتر دیگر انجام شده و مابقی نیز منتظر اجرای عملیات است.
چهارمین رام قطار اصفهان – مشهد و بالعکس با عنوان’ قطار ویژه غدیر’ عصر سه شنبه با در اصفهان راه اندازی شد.
این رام قطار به ارزش تقریبی ۳۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان راهیان نور و گردشگری بسیج و توسط شرکت ریل ترابر سبا به ناوگان ریلی کشور اضافه شده است و قابلیت جابجایی ۴۴۰ مسافر را دارد.
۱۲ واگن این رام قطار توسط شرکت واگن سازی پارس اراک ساخته شده و از ویژگی های آن می توان به طراحی منحصر بفرد تجهیزات داخلی سالن، نمایشگرهای لمسی با کیفیت HD، کنترل سیستم صوتی بصورت لمسی، نرم افزار اختصاصی، موقعیت یاب، احضار میهماندار، درخواست امداد پزشکی، نورپردازی و ابعاد مناسب کوپه اشاره کرد.
این قطار همچنین به ترمز دیسکی و سیستم تهویه هوا شامل گرمایش و سرمایش با قابلیت تنظیم دما توسط مسافران هر کوپه مجهز شده و از سرعت نامی ۱۶۰ و سرعت عملیاتی ۱۴۰ کیلومتر در ساعت برخوردار است.
استان اصفهان در سال ۱۳۴۷ به شبکه سراسری راه آهن کشور پیوست و دارای ۶۸۱ کیلومتر و ۶۷۷ متر خط اصلی، ۱۸۸ کیلومتر خط مانوری و ۶۶ کیلومتر خط صنعتی و تجاری ریلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2website آساکو asaco 4asa آساکو
CLOSE
CLOSE