اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایراناخبار سیاسی

پور بافرانی: برندسازی یکی از مشکلات عمده حوزه تولید است

دبیر فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت: در خصوص کالاهای داخلی برندسازی صورت نگرفته و یکی از مشکلات عمده ما در حوزه تولید مربوط به این مبحث می شود.
عباسعلی پوربافرانی

به گزارش پیام نایین نقل از خبرگزاری خانه ملت،عباسعلی پوربافرانی، نماینده و دبیر فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی، در برنامه “گفت وگوی اقتصادی” رادیو گفت وگو در خصوص آسیب های واردات محصولات مشابه تولید داخل، اظهار کرد: اگر واردات بی رویه باشد دقیقا در مقابل تولید و اشتغال قرار می گیرد،اما واردات ارزیابی شده حتی اگر مشابه داخلی آن نیز وجود داشته باشد به دلیل تنظیم بازار یا عدم کیفیت کالای داخل  بعضا نیاز جامعه و کشور است.

وی افزود:درحال حاضر تعرفه های موجود واقعی نیستند و در بعضی مواقع سیاستگذارن نیز به واردات چراغ سبز نشان می دهند؛چراکه وقتی می خواهند از تولیدکننده حمایت کنند باید فعالیت های زیادی را انجام دهند.

دبیر فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت:بعضی از کالاهای تولیدی ما در عرصه لوازم خانگی به کشورهای دیگر صادر می شود و بنده نیز به عنوان یک مشتری پنج سال از کالای داخلی استفاده کرده ام و مشکلی هم برای آن به وجود نیامده، اما متاسفانه در این خصوص برندسازی صورت نگرفته و یکی از مشکلات عمده ما در حوزه تولید مربوط به بحث برندسازی می شود.

پوربافرانی بیان کرد: علی رغم ممنوعیت تبلیغات کالاهای خارجی هنوز شاهد تبلیغ این اجناس در سطح شهر و کشور هستیم، باید برای مردم تبیین شود که چه کالاهایی به خارج از کشور صادر می شود تا برای مشتری جذابیت و اطمینان ایجاد کنیم که کالاهای داخل کیفیت لازم را دارند.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اگر کیفیت لازم در اجناس داخلی مشاهده نشود و نتوانیم نیاز داخل را تامین کنیم قطعا باید واردات انجام دهیم، اما درجایی که توانیی رفع نیاز مردم در داخل و ظرفیت تولید را داریم مسئولان ذیربط باید چاره اندیشی کنند که در این راستا مجلس در موضوع تعرفه واردات در بعضی از حوزه ها افزایشی را اعمال کرده که بعضا با مخالفت هایی روبه رو شد و برخی دیگر هم در حد اندک مورد موافقت قرار گرفت./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *