اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایراناخبار سیاسیاخبار شهرستان ناییناخبار علمیاخبار فرهنگی

استاندار اصفهان گفت: نباید در رفتار، گفتار و عملکرد کاری کنیم که جوانان احساس کنند مسئولان کشور نسبت به آینده آنها بی تفاوت هستند و آنها را از آینده نا امید کنیم

در جمع ائمه جمعه استان؛

استاندار اصفهان: نباید کاری کنیم که جوانان از آینده نا امید شوند

اصفهان – ایرنا – استاندار اصفهان گفت: نباید در رفتار، گفتار و عملکرد کاری کنیم که جوانان احساس کنند مسئولان کشور نسبت به آینده آنها بی تفاوت هستند و آنها را از آینده نا امید کنیم.

به گزارش ایرنا، ‘ محسن مهرعلیزاده ‘ روز پنجشنبه در همایش ائمه جمعه استان اصفهان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود از مسئولان خواسته اند با رفتار و عملکرد خود مردم را امیدوار کنند افزود: مجلس، دولت و قوه قضائیه برای حل مشکلات کشور تلاش های زیادی انجام داده اند که بدور از نگاه های سیاسی باید این فعالیت ها برای مردم تبیین شود.
وی بیان کرد: اگر مردم بدانند مسئولان صادقانه و به عنوان خادم در خدمت آنها هستند، سختی ها را تحمل می کنند همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس بزرگترین مشکلات را تحمل کردند.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس مادران شهدا عزیزترین دلبندان خود را تقدیم انقلاب کردند و در شدید ترین تنگناهای مالی، زیورآلات قیمتی خود را به عنوان تنها سرمایه اقتصادی برای دفاع از اسلام و میهن اهدا می نمودند، افزود: ما چنین ملتی داریم که باید به آن افتخار کنیم و نسل جوان ما نیز نوادگان همان پدران و مادران هستند.
وی با اشاره به ناآرامی های اخیر در برخی شهرهای کشور تصریح کرد: عامل نا آرامی های اخیر همه اش مربوط به مسائل اقتصادی و گرفتاری های مالی نیست بلکه مهمترین عامل آن تبلیغات دشمن است.
مهرعلیزاده ادامه داد: دشمن بگونه ای القا می کند که مسئولان و مقام های عالی کشور بدنبال حل مشکلات کشور نیستند.
وی بابیان اینکه مسائل و ناآرامی های اخیر باید بطور دقیق تحلیل و آسیب شناسی شود، افزود: دشمن در تبلیغات خود بگونه ای القا می کند که ظاهرا’ برنامه ای برای حل مشکلات کشور در بخش های مختلف نیست و یا آنهایی که هم برای حل این مشکلات برنامه دارند تنها به فکر خود هستند و فساد دامن مسئولان اجرایی و قضایی کشور را گرفته است.
استاندار اصفهان بااشاره به اینکه با ظهور انقلاب اسلامی هیمنه و ابهت آمریکا و رژیم صهیونیستی فرو ریخت، افزود: دشمن که از جمهوری اسلامی ایران شکست های سنگینی را متحمل شده است، می داند که چگونه تبلیغات خود علیه مسئولان نظام را در رسانه ها، شبکه های اجتماعی و کانال های تلگرامی طراحی کند.
وی افزود: متاسفانه در چنین شرایطی، برخی خودی ها نیز در داخل کشور با سیاه نمایی مسائل اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ناخواسته در جهتی حرکت می کنند که دشمن طراحی کرده است.
مهرعلیزاده با اشاره به اینکه خدمات جمهوری اسلامی ایران به شهروندان در مقایسه با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، گفت: برنامه ریزی هایی که تاکنون برای ۸۰ میلیون نفر جمعیت از سوی قوای مقننه، مجریه و قضائیه انجام شده، بسیار چشمگیر است و چنانچه این دستاوردها به دور از رقابت های سیاسی برای مردم تبیین شود، آینده بهتری در انتظار ملت ایران است.
وی درعین حال تصریح کرد: گاهی برای تبیین خدمات و دستاوردهای دولت جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور نیز گرایش های سیاسی در نظرگرفته می شود و عده ای سعی می کنند این تلاش ها را کمرنگ جلوه دهند.
رئیس شورای تامین استان اصفهان در ادامه سخنان خود به وضعیت اقتصادی دستگیر شدگان در ناآرامی های اخیر در این استان اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد این افراد دارای شغل و درآمد مناسب و کمتر از ۱۰ درصد آنها بیکارند.
وی با بیان اینکه نا آرامی های اخیر به بهانه مشکلات اقتصادی و بیکاری توسط دشمنان نظام و منافقان شکل گرفته است، گفت: اگر عده ای در داخل زمینه را برای تحقق اهداف دشمن فراهم نمی کردند، هیچ وقت یک جوان ما اغفال نمی شد و در این ماجرا شرکت نمی کرد.
مهرعلیزاده در عین حال پویایی، مطالبه گری، باشعوری و فهیم بودن را از ویژگی های جامعه ایران بیان کرد و افزود: جامعه ایران، مرز زندگی انسانی و حیوانی را جدا می داند و برای زندگی شرافتمندانه و باعزت تلاش می کند.
وی با اشاره به اینکه مسئولان نظام برای تحقق مطالبات مردم تلاش کرده اند، تصریح کرد: با همه فشارها از جمله جنگ تحمیلی ۸ ساله، تحریم های اقتصادی و فشارهای سیاسی که بر این نظام وارد شده، کشور در شرایط مناسبی قرار دارد.
استاندار اصفهان نرخ بیکاری در کشور را ۱۱.۷۰ درصد اعلام کرد و افزود: گرچه وضعیت آمار بیکاری کشور ما در مقایسه با بسیاری از کشورها حتی کشورهایی که قسمت زیادی از درآمد جهان را در اختیار دارند، بهتر است اما
همین میزان نرخ بیکاری برای دولت قابل قبول نیست و تلاش دولتمردان این است که این میانگین را بطور چشمگیر کاهش دهند.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش بیکاری در کشور تاکید کرده اند، تصریح کرد: طی ۲ سال اخیر انصافا’ اقدام های خوبی توسط دولت برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی انجام شده است.
مهرعلیزاده نقش ائمه جمعه در تنویرافکار عمومی و جلوگیری از سیاه نمایی همچنین تبیین دستاوردهای نظام را حساس و مهم دانست و افزود: هیچ کس بی عیب نیست اما باید برای برطرف کردن عیوب یکدیگر به شیوه همدلی، تعامل روی آوریم و برای حل مشکلات در جهت هم افزایی حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه بیان اظهارات غیر کارشناسی، دور از حقیقت و سیاه نمایی مسائل، ذهن جامعه را مشوش می کند افزود: این مسائل براحتی از ذهن جامعه پاک نمی شود و افراد مسئول و ائمه جمعه در اینخصوص وظیفه سنگینی برعهده دارند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه این استان در زمینه آب، محیط زیست و اشتغال مشکلات زیادی دارد که حاصل سه دهه است و باید برای حل آنها تلاش کنیم، افزود: امیدواریم با همکاری ائمه جمعه بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.
وی با اشاره به اینکه ۶۳ روز است به عنوان استاندار اصفهان منصوب شده است، گفت: در فرصت مناسب اقدام ها و فعالیت هایی که طی این مدت برای حل مشکلات استان انجام شده است را برای مردم استان و ائمه محترم جمعه تشریح خواهم کرد.
مهرعلیزاده ادامه داد: برای اداره امور اصفهان و برطرف کردن مشکلات این استان هیچگونه مسائل خطی و ربطی نداریم و دست هرکس که بخواهد برای مردم کار کند را به گرمی می فشاریم.
وی در این همایش حجت الاسلام و المسلمین ‘ قمی ‘ فرزند آیت الله محسن قمی را به عنوان دستیار خود در امور روحانیون و حجت الاسلام و المسلمین ‘ محمدرضا صالحیان ‘ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان را به عنوان مشاور خود در امور روحانیون معرفی کرد.
گردهمایی ائمه جمعه استان اصفهان روز پنجشنبه با حضور استاندار اصفهان در مجموعه فرهنگی شهروند اصفهان برگزار شد.
۷۱۳۴/ ۲۰۹۳ ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *