اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار سیاسیاخبار شهرستان ناییناخبار فرهنگی

امام جمعه نایین، عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت را سرمایه ای بزرگ دانست و گفت: مردم ایران و شیعیان جهان همواره برای حفظ این سرمایه بزرگ کوشیده اند

به گزارش پیام نایین وبه نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه نایین با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: امروز در دنیا شعار آزادگی و هیهات من الذله امام حسین (ع) طنین انداز شده است.
وی با بیان اینکه عاشورا مهمترین جلوه دین اسلام است و پرچم عزت آن همیشه در اوج باقی خواهد ماند، افزود: امروز معارف عاشورایی، نگهبان اسلام و انقلاب در برابر تمام توطئه ها و دشمنی هاست.
امام جمعه نایین بااشاره به اینکه مدعیان اسلام آمریکایی به دنبال جدا کردن سیاست از دین هستند، ادامه داد: هیئت های مذهبی باید در کنار شور حماسی ایام محرم و واقعه عاشورا به درس های عبرت آموز آن در مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی توجه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، امر به معروف و نهی از منکر را مهمترین پیام عاشورا دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر، روح حماسه عاشوراست و بر عهده همه اقشار اجتماعی واجب است که با رعایت شرایط و براساس قانون برای پویایی هر چه بیشتر این فریضه الهی تلاش کنند.
امام جمعه نایین در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: کارکنان نیروی انتظامی در همه شرایط و در گرما و سرما برای حفط امنیت جامعه تلاش می کنند.
امام جمعه نایین ادامه داد: اقتدار نیروی انتظامی متاثر از آگاهی، محبت و خدمت به مردم و مجاهدت در راه خداست.
وی با اشاره به اینکه ایران، امن ترین کشور جهان است گفت: امنیت کشور، مرهون توانمندی دفاعی نیروهای مسلح و تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی است.
حجت الاسلام و المسلمین سجادی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اظهار کرد: معلم، امانت داری است که امانت او انسان می باشد بنابراین معلمان باید برای حفظ این امانت و تعلیم و تربیت او تلاش کند.
ت ۷۱۳۶/ ۲۰۹۳ ** خبرنگار: حسین فرزانیان ** انتشار دهنده: اصغر دواتگر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *