اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار فرهنگیحوادث

اهداء اعضای یک جوان ۲۲ ساله زندگی را به چهار بیمار هدیه کرد

هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از اهداء اعضاء یک جوان ۲۲ ساله بروجنی مرگ مغزی خبرداد.
زهرا سیاح عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بیمار به نام شهاب پناه پوری بروجنی بر اثر تصادف با موتورسیکلت در شهر بروجن به بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد منتقل شده بود که بر اثر شدت جراحات دچار مرگ مغزی شد.
وی اظهار داشت: پس از تائید مرگ مغزی این بیمار از سوی پزشکان، با رضایت خانواده، کلیه ها، کبد و عروق این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد جداسازی شد.
سیاح افزود: کلیه های این جوان ۲۲ ساله بروجنی، در بیمارستان کاشانی شهرکرد به دو جوان ۲۸ ساله لردگانی و ۲۹ ساله بروجنی پیوند شد .
وی تصریح کرد: کبد و عروق این بیمار مرگ مغزی نیز برای پیوند به شیراز ارسال شد.
سیاح یادآور شد: متقاضیان دریافت عضو استان هایی که اهداء عضو در آنها صورت می گیرد در اولویت دریافت اعضاء اهدایی هستند.
وی از شهروندانی که با گذشت خود موجب ترویج فرهنگ خداپسندانه اهداء عضو و برطرف شدن بخشی از درد و رنج بیماران نیازمند پیوند عضو می شوند، قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال تاکنون ۲۹ مورد اهداء عضو در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد انجام شده و استان چهارمحال و بختیاری به نسبت جمعیت جزو استان های برتر کشور در زمینه اهداء عضو است و در سال های اخیر جایگاه این استان بین رده های اول تا سوم اهداء عضو متغییر بوده است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *