اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایراناخبار سیاسیاخبار شهرستان ناییناخبار فرهنگی

اولين جلسه ي هم انديشي منتخبين با مديريت استان تشکیل شد

به گزارش پیام نایینٰ عباسعلی پور بافرانی به خبر نگار پیام نایین گفت: پنجشنبه گذشته را به دعوت استاندار اصفهان در جمع منتخبین استان حضور یافتم .
وی افزود: در ابتدای جلسه که به عنوان اولين جلسه ي هم انديشي منتخبين با مديريت استان تشکیل شد دکتر زرگر پور در ابتدای جلسه گزارشی جامع از وضعیت استان و همچنین فرصت ها و چالش های موجود ارائه نمود .
منتخب مردم نایین وخور گفت: منتخبین استان در همان روز به دیدار حضرت ایت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه وامام جمعه اصفهان رفتند . که در پایان نماز ظهرو عصر را در به امامت ایشان اقامه گردید. در این جلسه بر ضرورت تشکیل مجمع نمایندگان استان به صورت منظم تاکید شد.
ostandari 95
زرگرپور با اشاره به اينكه متاسفانه پيش بيني هاي هواشناسي شرايط خوبي را براي آينده ي سال آبي نشان نمي دهد، گفت: همه ي ما اميدوار به تفضل الهي هستيم و بايد در اين راستا برنامه ريزي هاي دقيق صورت گيرد.
مدير ارشد استان با بيان اينكه هدف اصلي ما نجات كشت موجود است، گفت: بارش هاي پيش بيني شده به وقوع نپيوسته است و در خصوص آب شرب نيز با حاشيه ي ناامني روبرو هستيم .
وي با اشاره به برنامه ي اصلاحيه ي جديد، گفت: گر چه شايد اين برنامه نتواند به همه ي انتظارات پاسخ دهد وليكن بايد در درجه ي اول حجم سد به عنوان خط قرمز تعيين گردد چرا كه كيفيت آب شرب بسيار مهم است.
زرگرپور افزود: در سال گذشته غرامت خشكسالي ۶۲ ميليارد بود كه از طريق بيمه به خسارت ديدگان پرداخت گرديد و سياست كماكان اين است كه خسارت ها از طريق بيمه ي كشاورزي تامين شود و هم اكنون حدود بيش از ۶۰ درصد باغات و مزارع استان تحت پوشش بيمه قرار دارند.
استاندار اصفهان با تاكيد بر اينكه مديريت بحران كشور بايد در اسرع وقت به استان دعوت شود و از نزديك شرايط را مشاهده نمايد، گفت: بايد صددرصد كشت ها بيمه شود و همچنين شوراي عالي مديريت بحران كشور در خصوص بحران پيش رو تشكيل جلسه دهد.
وي افزود: ائمه ي جمعه بايد شرايط موجود را براي مردم تشريح نمايند و فرمانداران نيز در سخنراني هاي خود با تشريح شرايط شهرستان ها مردم را نسبت به مسائل پيش رو آگاه نمايند.
رسول زرگرپور با بيان اينكه فرمانداران با همكاري و بكارگيري مديران شهرستاني مي توانند مديريت قوي تري داشته باشند، اظهارداشت: تصميمات اتخاذ شده در آخرين جلسه ي شوراي عالي آب كه به رياست معاون اول محترم رئيس جمهور تشكيل شد ، براي حوضه ي زاينده رود بسيار موثر بود و قوت قلبي ايجاد نمود و بهانه هارا از سر راه اجراي طرح ۹ ماده اي برداشت.
استاندار اصفهان به ارزيابي صورت گرفته در خصوص اجراي طرح ۹ ماده اي احياي حوضه ي آبريز زاينده رود در جلسه ي شوراي عالي آب كشور اشاره كرد و گفت‌: در برخي از بخش ها اقدامات خوبي صورت گرفته است ولي در بعضي بخش ها متاسفانه كار خوب انجام نشده و در اين جلسه بر روي تك تك موضوعات و بندها و اجرا يا عدم اجراي آن ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
وي با اشار ه به اينكه معاون اول رئيس جمهور در اين جلسه مصوبات ۹ ماده اي را مهمترين سند احياي حوضه ي زاينده رود اعلام نمود، گفت: ايشان دولت و همه ي بخش ها را موظف به اجراي كامل اين مصوبات كردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *