اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار شهرستان ناییناخبار فرهنگی

اولین جلسه اقامتگاههای بوم گردی شهرستان نایین در انارک تشکیل شد

به گزارش پیام نایین به نقل ازا یرنا-رییس میراث فرهنگی وگردئشگری نایین گفت: اولین جلسه اقامتگاههای بوم گردی شهرستان نایین در انارک تشکیل شد.

به گزارش شامگاه چهارشنبه پیام نایین،محمود مدنیان محمدی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته و پیگیری های بخشداری انارک جلسه ای با حضور بخشدار ، کارشناسان اداره میراث فرهنگی نایین ریاست پلیس امنیت و اطلاعات شهرستان، فرمانده نیروی انتظامی بخش انارک ،دهیاران،شوراها و فعالین حوزه گردشگری در محل بخشداری انارک تشکیل گردید.
وی افزود: در این جلسه چهار ساعته بخشدار ، ریاست اداره میراث فرهنگی،مقامات انتظامی و فعالین و متصدیان اقامتگاههای منطقه در مورد اهمیت این موضوع، مسائل و مشکلات پیش رو و راهکارهای موجود بحث و تبادل نظر کردند و مقرر گردید نسبت به تشکیل یک انجمن و برگزاری جلسات مستمر از این پس اقدام نمایند.
مدنیان افزود: یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید اداره میراث فرهنگی در این جلسه لزوم اخذ مجوز و طی مراحل اداری لازم توسط فعالین بخش گردشگری برای فعالیت عنوان گردید.
شهرستان نایین دارای بیش از ۱۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده که ۸۷ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و صدها جاذبه طبیعی گردشگری از کوهستان تا کویر می باشد.
اولین مجمع اقامتگاه بوم گردی در کشور با تاکید معاون گردشگری کشوردرشھرستان خور بیابانک تشکیل شده است.
شهر کویری انارک در۷۵کیلومتری شرق نایین و شهرستان نایین با۴۰هزار نفر جمعیت در۱۴۰کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.

bumgardi-anarak95-1

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *