اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایراناخبار علمیاخبار فرهنگی

اکبری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین از ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد خبر داد

تصویر برداری جدید از پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد

اصفهان-ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین از ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد خبر داد.

حسین اکبری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از محیط بانان پناهگاه حیات وحش عباس آباد حین گشت و کنترل و حفاظت از زیستگاه ها در اواسط روز این پلنگ را مشاهده و توانست با استفاده از یک دوربین معمولی و از فاصله حدودی ۸۰ متری در حالی که پلنگ با آرامش به او خیره شده است تصویربرداری کند.
وی افزود: محمدرضا حلوانی محیط بان پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین پیش این نیز از فاصله دورموفق به تصویر برداری از این گونه حیوان نادر شده بود.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نایین افزود: مشاهده پلنگ در روز به عنوان یک گونه شب فعال و تصویربرداری متعدد از آن در زیست بوم عباس آباد یک دستاورد حفاظتی با ارزش محسوب شده و نشان دهنده امنیت برقرار شده دراین منطقه است .
وی افزود : ثبت تصاویر در سال جاری و رویت مستقیم گونه و مشاهده نمایه های مختلف حضور از جمله ردپا، آثار طعمه خواری و قلمرو طلبی در نواحی متفاوت منطقه شاخصی از پویایی جمعیت و اهمیت بالای پناهگاه حیات وحش عباس آباد در حمایت و پایداری انواع گربه سانان بویژه پلنگ ایرانی به عنوان بزرگترین گربه سان طبیعت ایران است.
پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین با مساحتی بالغ بر ۳۰۰ هزار هکتار یکی از زیستگاه های کویری و کوهستانی حیات وحش در شرق استان اصفهان است.
ازجمله گونه های جانوری این پناهگاه بزرگ می توان از بزکوهی،قوچ و میش وحشی ، جبیر، پلنگ، یوزپلنگ، گربه شنی، کاراکال نام برد که همگی از حیوانات حمایت شده هستند.
پناهگاه عباس آباد در۱۵۰کیلومتری نایین وشهرستان نایین در۱۴۰ کبلومتری شرق اصفهان قراردارد.
ت ۷۱۳۶ / ۶۰۲۲ خبرنگار نایین حسین فرزانیان محمدی – انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *