ورزشی

ایران قهرمان جهان شد/ ۲ طلا و یک نقره فوق‌سنگین به داوودی رسید

وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان ـ تاشکند

ایران قهرمان جهان شد/ ۲ طلا و یک نقره فوق‌سنگین به داوودی رسید

خبرگزاری فارس: ایران قهرمان جهان شد/ ۲ طلا و یک نقره فوق‌سنگین به داوودی رسید

نماینده دسته ۱۰۵+ کیلوگرم کشورمان ۲ مدال طلا و یک نقره دسته فوق‌سنگین مسابقات جوانان جهان را از آن خود کرد.

به گزارش  پیام نایین نقل از فارس، در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان و در روز پایانی این مسابقات که در تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است، علی داوودی و آرمان محمدزاده، نمایندگان دسته ۱۰۵+ کیلوگرم کشورمان عصر امروز روی تخته رفتند و با ۶ وزنه‌بردار دیگر از کشورهای چین تایپه، پاکستان، سوریه، مصر، لهستان و ارمنستان به رقابت پرداختند که علی داودی با کسب هر ۲ مدال طلا و یک نقره دسته فوق سنگین‌ قهرمانی ایران را مسجل کرد.

یک ضرب:

داودی در نخستین حرکت یک ضرب موفق به مهار وزنه ۱۸۱ کیلوگرمی شد، وی در دومین انتخاب نیز وزنه ۱۸۷ کیلوگرمی را بالای سر برد. داودی در سومین حرکت نیز موفق به مهار وزنه ۱۹۲ کیلوگرمی شد تا مقتدرانه مدال طلا را از آن خود کند.

محمدزاده دیگر نماینده کشورمان در این دسته نیز ابتدا وزنه ۱۵۶ کیلوگرمی را مهار کرد، اما در دومین حرکت وزنه ۱۶۲ کیلوگرمی را انداخت. محمدزاده در سومین حرکت موفق به مهار وزنه ۱۶۴ کیلوگرمی شد و در رده پنجم به کار خود در یک‌ضرب پایان داد.

لالایان از ارمنستان با ۱۷۷ کیلوگرم نقره گرفت و نوح بات محمد از پاکستان با ۱۷۱ کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کرد.

دوضرب:

داودی در نخستین حرکت دوضرب وزنه ۲۲۱ کیلوگرمی را بالای سر برد، وی در دومین حکت نیز موفق به مهار وزنه ۲۲۷ کیلوگرمی شد تا اختلافش را رقبا را بیش از پیش افزایش دهد. داودی در سومین حرکت در مهار وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی ناکام بود تا وزنه‌بردار پاکستانی با ۲۲۸ کیلوگرم قهرمان این حرکت شود، اما داودی در نهایت با مجموع ۴۱۹ کیلوگرم مقتدرانه مدال طلا را از آن خود کرد.

محمدزاده دیگر نماینده کشورمان در این دسته ابتدا وزنه ۱۹۰ کیلوگرمی را مهار کرد، اما در دومین و سومین حرکت ۲ مرتبه در مهار وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی ناکام بود تا با همان ۱۹۰ کیلوگرم با ششمی دوضرب و مجموع (۳۵۴ کیلوگرم) به کار خود پایان دهد.

لالایان از ارمنستان با ۲۲۲ کیلوگرم برنز دوضرب و با ۳۹۹ کیلوگرم نقره مجموع را گرفت. نوح بات محمد از پاکستان با ۲۲۸ کیلوگرم مدال طلای دوضرب و با ۳۹۹ کیلوگرم برنز مجموع را از آن خود کرد.

رده بندی نفرات برتر دسته ۱۰۵+ کیلوگرم:
۱- علی داودی (ایران):حرکت یکضرب ۱۹۲ کیلوگرم(طلا)، دوضرب ۲۲۷ کیلوگرم(نقره) و مجموع ۴۱۹ کیلوگرم(طلا)
۲- لالایان (ارمنستان):حرکت یکضرب ۱۷۷ کیلوگرم(نقره)، دوضرب ۲۲۲کیلوگرم(برنز) و مجموع ۳۹۹ کیلوگرم(نقره)
۳- محمد بات (پاکستان):حرکت یکضرب ۱۷۱ کیلوگرم(برنز)، دوضرب ۲۲۸کیلوگرم(طلا) و مجموع ۳۹۹ کیلوگرم(برنز)
.
.
.
۶- آرمان محمدزاده (ایران): حرکت یکضرب ۱۶۴ کیلوگرم، حرکت دوضرب ۱۹۰ کیلوگرم و مجموع ۳۵۴ کیلوگرم

به گزارش فارس، تیم ملی وزنه‌برداری جوانان کشورمان که تا پیش از برگزاری رقابت‌های دسته فوق سنگین ۳۷۰ امتیاز کسب کرده بود و اختلافی ۶۴  امتیازی با تیم ملی ازبکستان با ۴۳۴ امتیاز داشت با توجه به عدم حضور نماینده ای از ازبکستان در این دسته با توجه به مدال‌های طلا و نقره داودی و ششمی محمدزاده قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد تا برای سومین باز پیاپی بر سکوی قهرمانی جهان بایستد.

انتهای پیام/س

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *