اجتماعیاخباراخبار جهاناخبار سیاسیحوادث

ایندیپندنت گزارش داد؛وضع اسف‌بار دستگیرشدگان در تظاهرات روز تحلیف ترامپ/از تهدید به مرگ تا ۶۰ سال حبس

وضع اسف‌بار دستگیرشدگان در تظاهرات روز تحلیف ترامپ/از تهدید به مرگ تا ۶۰ سال حبس

خبرگزاری فارس: وضع اسف‌بار دستگیرشدگان در تظاهرات روز تحلیف ترامپ/از تهدید به مرگ تا ۶۰ سال حبس

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به شرح وضعیت نامناسب دستگیر‌شدگان عضو یک گروه مخالف «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته که در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری علیه او تظاهرات کرده بودند.

به گزارش پیام نایین نقل از فارس، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به شرح وضعیت نامناسب دستگیر‌شدگان عضو یک گروه مخالف «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته که در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری علیه او تظاهرات کرده بودند.

گروه Disrupt J20 (به معنی “اخلال در [مراسم تحلیف در] ۲۰ ژانویه”)، در جولای سال ۲۰۱۶ با هدف نشان دادن اعتراض به ترامپ و بر هم زدن مراسم تحلیف او در روز ۲۰ ژانویه تشکیل شد.

برخی از اعضای این گروه در روز مراسم تحلیف اقدام به تخریب اموال عمومی و شورش کردند. پلیس عده زیادی از این نفرات را دستگیر کرد. رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند دستگیرشدگان ممکن است در صورت تأیید جرم با مجازات‌هایی تا۶۰ سال حبس مواجه شوند.

ایندیپندنت به مورد دو نامزد به نام‌های «الیزابث آدریان لاگاسی» و «مایکل وبرمن» اشاره کرده که عضو این  گروه بوده‌اند و در روز مراسم تحلیف ترامپ دستگیر شده‌اند.

روزنامه انگلیسی نوشته این دو نفر «در روز دستگیریشان، ۹ روز بود که با یکدیگر نامزد شده بودند. آنها بعد از دستگیری به ۶ فقره جرم در ارتباط با اعتراض به مراسم تحلیف ترامپ متهم شده‌اند. حالا آنها به جای برنامه‌ریزی برای ازدواج، در حال بررسی روش‌های حقوقی برای فرار از تحمل ۶۰ سال حبس هستند.»

خانم «لاگاسی»، که دانشجوی مهندسی شیمی است می‌گوید: «ما همان مشکلاتی را با ترامپ داشتیم که بقیه داشتند.»

او و همسرش روز ۲۰ ژانویه سال ۲۰۱۶ در تظاهرات ضدنژادپرستانه علیه ترامپ که در واشنگتن برگزار شد شرکت کردند. این تظاهرات، ابتدا مسالمت‌آمیز بود تا اینکه گروهی از شرکت‌کنندگان شروه به شکستن شیشه‌ها و پرتاب سنگ کردند. پلیس بعداً اعلام کرد که گروه کوچکی از معترضان نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار خسارت به اموال عمومی وارد کرده بودند.

به نوشته ایندیپندنت، در حال حاضر حدود ۵۹ نفر از متهمان در ارتباط با این پرونده هستند که تلکیفشان مشخص نیست. آنها می‌گویند آمریکا از آنها به عنوان درس عبرتی برای نشان دادن سرنوشت مخالفت با ترامپ استفاده می‌کند.

آنها گفته‌اند حتی در صورتی که جرمشان احراز نشود، بیش از یک سال را تنها به دلیل اعتراض به رئیس‌جمهور آمریکا در بلاتکلیفی گذرانده‌اند.

«لاگاسی» و «وبرمن» در یک سالی که از دستگیری‌شان می‌گذرد از برنامه‌هایشان برای زندگی در کالیفرنیا دست کشیده و به آپارتمان کوچکی در واشنگتن که به محل دادگاه نزدیک‌ است نقل مکان کرده‌اند.

یکی دیگر از متهمان پرونده یک استاد دانشگاه تقریباً ۳۰ ساله است که درخواست‌هایش برای یافتن شغل جدید، با ناکامی مواجه شده است.

او که از قبل هم با قراردادهای مدت‌دار کار می‌کرده و هر سه تا چهار سال محل کارش را تغییر می‌داده می‌گوید در گذشته بعد از فرستادن هر ۱۰ درخواست از سه یا چهار جا با او تماس گرفته می‌شده؛ این در حالی است که ۱۵ درخواست او در پنج ماه گذشته با بی‌توجهی مواجه شده و از هیچ جا با او تماس گرفته نشده است.

این استاد دانشگاه که نخواست نامش فاش شود، می‌گوید ممکن است این موضوع به اتهامات مطرح‌شده علیه او مرتبط باشد، هر چند از این موضوع کاملاً مطمئن نیست.

وی گفت: «الان دو سال است که من متهم شده‌ام، اما محاکمه نشده‌ام؛ این یعنی اینکه دو سال، دست‌کم از لحاظ اداری با من مثل کسی رفتار شده که محاکمه شده است.»

ایندیپندنت در بخش دیگر این گزارش به شرح وضعیت دیگر متهمانی پرداخته که با تهدیدهای مختلف، اعم از تهدید به مرگ خود یا نزدیکانشان رو به رو شده‌اند.

یکی از این افراد به نام «اولیوا آسلیپ» که ۲۴ ساله است گفت: «من از بابت خودم نمی‌ترسم. از اینکه آسیبی به اطرافیانم برسانند می‌ترسم. به نظرم اگر مسئله اگر تنها خشونت علیه خودم بود، راحت‌تر بود. ماجرا واقعاً ترسناک است. نگرانم مبادا آدم‌هایی که برایم عزیز هستند به خاطر این ماجرا- به خاطر من- صدمه ببینند.»

«ایساک دالتو» ۲۷ ساله احساس آسلیپ را خوب درک می‌کند. او هم همراه با خواهر کوچکترش روز ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶ دستگیر شده؛ می‌گوید به دوستان و خواهرش گفته که از تهدیدهای پلیس به دستگیری هراسی به دلشان راه ندهند، الان فکر می‌کند که اشتباه کرده.

وی می‌گوید: «نمی‌دانستم دارم حقیقت را وارونه به مردم می‌گویم. ما در آن تظاهرات شرکت کردیم و آنها با ما بی‌رحمانه‌تر از هر جای دیگری که با معترضان رفتار می‌کنند، رفتار کردند.

پلیس از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *