اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایران

بازنشستگان طلب خود را امسال دریافت می کنند

سخنگوی دولت از تصویب کلیات بودجه ۹۵در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت:امیدواریم به صورتی کار پیش برود که در آغاز سال آینده بودجه داشته باشیم.
محمد باقر نوبخت درپاسخ به اینکه برخی نمایندگان موضوع بودجه دو دوازدهم را مطرح کرده اند، افزود: در حال حاضر بررسی بودجه در کمیسیون های مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.
وی ادامه داد: در جلسه اول کمیسیون برنامه و بودجه کلیات بودجه ۹۵ با آرای قابل توجهی تصویب شد و در جلسه دوم نیز بحث درآمدها انجام شد.
سخنگوی دولت درباره میزان عیدی نیز گفت: عددی تصمیم گیری شود، اطلاع رسانی خواهد شد.
تصمیم درباره خط پروازی در حوزه دولت نیست
نوبخت در پاسخ به سوالی درباره موضوع پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا گفت: اینکه دولت یا هیات وزیران مصوبه ای داشته باشد تا از تهران به آمریکا یا هر کشور دیگری پرواز برقرار شود در حوزه کار دولت نیست.
وی ادامه داد: شرکت هواپیمایی بر اساس برنامه های خود می تواند به هر نقطه ای پرواز ایجاد کند اما قبل از اجرای برجام برخی پروازها را نداشتیم و حتی سوخت گیری در برخی کشورهای اروپایی ممکن نبود. امیدواریم شرکت هواپیمایی بتواند به اقصی نقاط دنیا پرواز داشته باشد.
از تبدیل کشور به بازار واردات اجتناب می کنیم
سخنگوی دولت در پاسخ به اینکه دولت چه برنامه ای نسبت به حضور هیات های خارجی به کشور دارد٬گفت: اگر قرار باشد رفع تحریم ها همان چند ده میلیارد دلاری باشد که آزاد می شود در طی دوره ای ۶۰۰ و ۷۰۰ میلیارد دلار صرف شد .
وی افزود: از اینکه با حضور هیات های بلند پایه خارجی کشور به بازار واردات کالا تبدیل شود اجتناب می کنیم.
وی ادامه داد:از اینکه مستقیم از تسهیلات خارجی استفاده کنیم تنها در مواردی خاص خواهد بود.
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در این زمینه سه راهکار داریم٬گفت:ابتدا به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی هستیم که برپایه دانش و آخرین فناوری روز باشد و بتوانیم تولیدات صنعتی خود را صادر کنیم.
نوبخت افزود: با توجه به اینکه سالها در بازارهای جهانی حضور نداشتیم، می توانیم از بازار سایر کشور ها برای حضور و ارائه تولیدات خود استفاده کنیم.
وی ادامه داد: در بین شرکتها هیچ انحصاری را نمی طلبیم و از بین کشورهای مختلف انتخاب می کنیم و این قدرت انتخاب، سبب می شود تا کشورهایی که با ما سازگارتر هستند، تعامل کنیم .
پاداش همه بازنشسته ها تادیه می شود
نوبخت همچنین درباره پاداش بازنشسته ها نیز گفت: دولت پاداش همه بازنشسته ها را پرداخت و تادیه می کند.
سخنگوی دولت افزود: دولت برای تادیه طلب (پاداش) همه بازنشستگان، ۴هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۵ در نظر گرفته است تا تمامی بازنشستگان طلب خود را دریافت کنند.
نوبخت اظهار داشت: دولت برای سال آینده، حدود ۱۲ درصد به حقوق تمامی شاغلان و بازنشسته ها اضافه کرده است و برای کسانی که زیر یک و نیم میلیون تومان حقوق دریافت می کنند به طور متوسط ۲۰ درصد به حقوقشان اضافه می شود.
وی توضیح داد: با این افزایش، برای کسانی که ۷۵۰ هزار تومان حقوق می گیرند، ۴۰ درصد اضافه می شود و این اقدام در راستای عدالت در پرداخت ها است.جام جم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *