اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار سیاسیاخبار فرهنگیاخبار مذهبی

بازگشت زائران اربعین حسینی آغاز شده است

به گزارش پیام نایین به نقل از ایرنا- مدیر نمایندگی سازمان حج و زیارت ایران در عراق گفت: از سه روز گذشته بازگشت زائران اربعین حسینی ایرانی به کشور آغاز شده به طوری که در این مدت بیش از ۱۵۰ هزار زائر ایرانی از سه مرز شملچه، چذابه و مهران به کشور بازگشته اند.

karbala-95

محمدجواد دانشیار شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، با توجه به ازدحام زائران حسینی در کربلای معلی توصیه کرد: زائران ایرانی بازگشت خود را تسریع بخشیده و به روزهای آخر موکول نکنند.
دانشیار با اشاره به استفتاء از ۶ تن از مراجع عظام تقلید قم درباره اینکه آیا زیارت اربعین به همان روز اربعین اختصاص دارد؛ یا روزهای بعد یا پیش از آن را نیز شامل می شود، گفت: آیات عظام شبیری زنجانی، نوری همدانی، علوی گرگانی، جوادی آملی و موسوی اردبیلی، توصیه کرده‌اند، در صورتی که برخی از زائران حسینی براثر ازدحام جمعیت نتوانند در روز اربعین زیارت کنند، مانعی ندارد که به جای آن، پیش یا پس از روز اربعین، زیارت خود را به جا آورند.
مدیر نمایندگی سازمان حج و زیارت ایران در عراق ادامه داد: آیات عظام همچنین بر رعایت قوانین و مقررات هر دو کشور از سوی زائران حسینی در زمینه اخذ ویزا و پرداخت خروجی تاکید کرده اند.
وی با تاکید براینکه خروج زودتر زائران از کربلای معلی موجب تسریع در توزیع امکانات و خدمات مناسب به دیگر زائران می شود، گفت: توجه به خروج زودهنگام به کمتر شدن حوادث بین راهی و تصادفات و کمک به خروج سریع آنها از مرزها منجر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *