اخبار ایراناخبار جهاناخبار سیاسی

بروجردی: قطع رابطه عربستان با ایران از پیش تعیین شده بود

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به شکست های پیاپی عربستان در عرصه های مختلف در برابر جمهوری اسلامی گفت: علت قطع رابطه ریاض با ایران یک تصمیم از پیش تعیین شده بود چرا که عربستان در سوریه ،عراق ولبنان علی رغم صرف هزینه های بسیار زیاد با شکست مواجه شده است.
به گزارش ایرنا، علاءالدین بروجردی که شامگاه شنبه در مراسم یادبود شهید غضنفر رکن آبادی در دانشگاه امام صادق (ع) سخنرانی می کرد،
رژیم آل سعود را فاقد هر گونه اصول اسلامی و موازین حاکم بر جهان امروز اعلام کرد و افزود: امروز در عربستان با یک قوم با نماد جاهلیت مواجه هستیم چرا که افکار آل سعود هنوز با تحجر جاهلیت صدر اسلام است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن تعرض به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد اظهار داشت: انقلابی گری را در سر و صدا و حرکت های تند نمی دانیم و در تمامی عرصه ها قائل به عقلانیت و تدبیر از گذشته تاکنون بوده ایم.
وی با تاکید بر لزوم تعامل با تمام دنیا ادامه داد: البته این حق را برای خودمان متصور هستیم که در مورد عربستان با جدیت و مواضع قاطعانه تر از آنچه عمل کردیم عمل می کردیم.
بروجردی خاطر نشان کرد: در بسیاری از موارد باید دیپلماسی ما تهاجمی مبتنی بر عقلانیت باشد.
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همچنین تعرض به سفارت عربستان را موجب نا امن نشان دادن جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: نخستین ضربه ای که ورود به سفارت عربستان بر دیپلماسی کشورمان وارد کرد نا امن نشان دادن ایران بود.
وی همچنین بااشاره به مقام والای شهید غضنفر رکن آبادی که در فاجعه منا در عربستان به شهادت رسید، گفت: ایشان عامل به موازین اسلامی بود و یک انقلابی به معنای کامل کلمه بود که در مجموعه مقاومت نقش برجسته ای داشت .
در این مراسم لوح تقدیری به پدر شهید رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان اهدا شد.
فاجعه منا روز عید قربان امسال (دوم مهر ۹۴) به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت و نبود مدیریت صحیح ازسوی مسوولان سعودی رخ داد که در این فاجعه حدود هشت هزار حاجی جان خود را از دست دادند که ۴۶۱ نفر از آنان ایرانی بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *