اجتماعیاخبارحوادث

بسته حوادث ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ نیسان لبالب از بار زعفران آماده قاچاق به مقصد نرسید

پلیس شهرستان باخرز خراسان رضوی ۲۰ دستگاه نیسان که حامل ۴۰ تن پیاز زعفران قاچاق بود را شناسایی و توقیف کردند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی میر جرودی فرمانده انتظامی شهرستان باخرز ارزش ریالی این بار قاچاق را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.
وی افزود: در راستای کنترل محورهای مواصلاتی ماموران پاسگاه انتظامی کوه سفید این فرماندهی از ابتدای تیرماه طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تشدید کردند.
وی ادامه داد: در این رابطه ماموران پاسگاه انتظامی کوه سفید با کنترل شبانه روزی محورهای مواصلاتی محور باخرز-تربت جام ۲۰ دستگاه نیسان حامل ۴۰ تن پیاز زعفران قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.
وی تصریح کرد: ارزش ریالی محموله های قاچاق کشف شده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
سرهنگ میرجرودی خاطر نشان کرد: خودروها توقیف و متخلفین با تشکیل پرونده به جهاد کشاورزی شهرستان باخرز معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان باخرز عزم پلیس در برخورد با پدیده قاچاق را جدی و به دور از هرگونه چشم پوشی عنوان و خاطرنشان کرد: اولویت پلیس در سال جدید، برخورد با پدیده قاچاق کالا است.

** کشف ۱۲۰ کیلوگرم تریاک در بازرسی از سواری سمند
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد از دستگیری دو سوداگر مرگ و کشف ۱۲۰ کیلو تریاک توسط ماموران پلیس این استان خبر داد.
سرهنگ محمدحسین ستوده نیا گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر طی ۲۴ گذشته با انجام کار اطلاعاتی متوجه شدند قاچاقچیان قصد انتقال یک محموله مواد افیونی از طریق استان یزد به شهرهای غربی کشور را دارند که بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس یک دستگاه خودروی سواری سمند مربوط به قاچاقچیان را در محورهای خروجی استان متوقف کردند و دو سرنشین آن را نیز در این زمینه دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند.
ستوده نیا گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۱۲۰ کیلو موادمخدر از نوع تریاک که در داخل خودرو و زیر صندلی ها جاساز شده بود را کشف کردند.

** توقیف پژو پارس با ۴۵میلیون ریال خلافی
فرمانده انتظامی بروجرد استان لرستان از توقیف یک دستگاه سواری پژو پارس با ۴۵میلیون ریال خلافی پرداخت نشده در این شهرستان ، خبر داد.
سرهنگ علیرضا دلیری گفت: در راستای برخورد با رانندگان متخلف و حادثه ساز ، مأموران پلیس راهور بروجرد حین گشت در سطح شهر ، به یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس مظنون و آن را توقیف کردند .
وی افزود: با بررسی به عمل آمده مشخص شد ، خودرو مذکور دارای ۴۵ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده است که برای سیر مراحل قانونی روانه پارکینگ شد.
فرمانده انتظامی بروجرد تصریح کرد : برابر ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ، از تردد خودروهای متخلف با خلافی بیش از ۱۰ میلیون ریال جلوگیری و در صورت مشاهده توقیف خواهند شد.

**واژگونی خودروی ال۹۰ یک کشته و ۴ مجروح بر جای گذاشت
واژگونی خودرو ال ۹۰ در محور صالح آباد به تربت جام یک کشته و چهار مجروح برجای گذاشت.
سرهنگ محمد یزدانی فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام گفت: روز گذشته گزارشی مبنی بر واژگونی خودرو در کیلومتر ۱۰محور صالح آباد به تربت جام (حوالی روستای جهان آباد) به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیمی از عوامل انتظامی به همراه نیروهای امداد به محل سانحه اعزام شدند.
وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مأموران مشخص شد یک دستگاه خودروی ال ۹۰ از جاده منحرف و واژگون شده است.
وی اظهار داشت: در این سانحه، راننده ۴۷ ساله خودرو در دم فوت کرده و چهار سرنشین خودرو که همگی اعضای یک خانواده اند مجروح و با کمک نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شدند.
سرهنگ یزدانی تصریح کرد: کارشناس پلیس راه علت حادثه را ناتوانی راننده خودرو در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام خاطر نشان کرد: از آنجایی که هر تصادفی زاییده یک تخلف رانندگی است، رانندگان با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از بروز سوانح پیشگیری کنند.

**کشف کلاهبرداری ۳ میلیارد ریالی
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان زنجان از کشف کلاهبرداری سه میلیاردی در زنجان خبر داد.
سرهنگ جعفر کردلو گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی به بهانه شرکت در مزایده از وی مبلغ سه میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .
وی تصریح کرد: پس از تحقیقات و بررسی های صورت گرفته توسط ماموران آگاهی مشخص شد فرد کلاهبردار با سوء استفاده از اعتماد شاکی از وی مبلغ سه میلیارد ریال برای شرکت در مزایده اخذ و در مقابل اسکناس های تقلبی پرداخت کرده است .
سرهنگ کردلو افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی متهم مورد نظر شناسایی و در یک عملیات غافلگیر کننده در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت : متهم در بازجویی های صورت گرفته با ارائه دلایل و مدارک به جرم خود اعتراف و به دادسرا معرفی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *