اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار سیاسیاخبار شهرستان نایین

بسته سیاستی اشتغال در حال آماده سازی است

دوازدهمین شورای هماهنگی دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان سمنان با حضور دکتر عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این اداره کل برگزار شد.
به گزارش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان، دکتر عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه گفت: اغلب کشورهایی که فرآیند موفقی از توسعه را تجربه کرده اند، به موضوع اشتغال توجه ویژه ای داشته اند.
وی توسعه و رشد اقتصادی اشتغال محور را حائز اهمیت دانست و افزود : رشد اقتصادی کفایت نمی کند و صرفا با افزایش رشد اقتصادی ، کاهش فقر و بیکاری رخ نمی دهد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسته سیاستی اشتغال که در حال آماده سازی است، مشتمل بر لایه های اصلاح سیاست های کلان ، هماهنگی و تقسیم کار بین دستگاهی بوده و در لایه استانی بر مبنای مطالعات صورت گرفته ۲۰ درصد از بخش هایی که ۸۰ درصد اشتغال ایجاد می کنند شناسایی شده است.
وی بیان کرد: وزارت تعون، کار و رفاه اجتماعی بخش هایی که بیشترین ظرفیت اشتغال در کشور در سطح استانها دارند ، را احصاء نموده که یکی از استانهای در اولویت، استان سمنان است .

دکتر منصوری تصریح کرد: در خصوص استان سمنان مزیت های نسبی شناسایی شده است که یکی از آنها صنعت توریسم است و انتظارتی در خصوص نقش آفرینی دستگاهها در تقویت این صنعت وجود دارد.
وی ضمن بیان برنامه های معاونت توسعه کارافرینی و اشتغال به دیگر برنامه های وزارت متبوع نظیر ایجاد بانک اطلاعات تامین مالی از همه دستگاهها، ایجاد سیستم اطلاعات بازار کار، فعال سازی سامانه رصد و بروزسازی اطلاعات آن و . . . اشاره نمود.
اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه نرخ مشارکت ، نرخ اشتغال در استان از متوسط کشور مناسب تر بنظر می رسد، افزود: با عنایت به پتانسیل ها و توانمندی هایی که در استان داریم بنوعی فرصت برایمان بشمار می رود.
وی مهمترین مشکل استان در اشتغال را وجود نیروی انسانی با تحصیلات دانشگاهی و عدم وجود شغل مناسب برای آنها دانست و گفت: مهمترین موضوع عدم تطابق آموزش با نیاز بازار کار است.
دکتر غنیان بیان داشت: از آغاز سال تاکنون حدود سیزده هزار و۶۰۰ نفر کارجو ثبت نام نموده اند که از این تعداد ۴۶۰۰ نفر مشغول به کار شده اند و با توجه به تعهدات دستگاههای اجرایی در زمینه اشتغال، از تعداد ۶۶ دستگاه ، ۲۵ دستگاه در راستای این تعهدات فعالیت نموده اند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه در سند توسعه در سال ۹۴ به میزان ۱۱۴۰۰ نفر تعهد داشتیم که تا کنون ۵۴۰۰ نفر وارد سامانه شده است افزود: در تعهد پنج ساله سند جمعا ۵۱۶۹۴ نفر تعهد داشتیم که تاکنون ۶۷۰۷۱ نفر وارد سامانه شده اند که به میزان ۳۰% بیش از میزان تعهد بوده است.
دکتر غنیان تصریح کرد: در بحث مشاغل خانگی تاکنون بیش از ۱۷هزار مجوز در استان با همکاری دستگاههای مرتبط صادر کردیم که حدود ۵ هزار منجر به اخذ تسهیلات شده است و در راستای توانمندسازی مشاغل خانگی در خصوص محل عرضه کالا نیز در قالب کارگروهی با همکاری دستگاههای مرتبط اقدامات لازم صورت گرفته است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: تا کنون چندین فعالیت دستاورد محور در حوزه اشتغال و کارآفرینی در استان انجام شده که در نوع خود ریسک بالایی را در بر داشته است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *