اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار جهاناخبار فرهنگی

به دنبال درخواست کمک فوری عراق تیم پزشکی ایران برای کمک به مجروحان حمله شیمیایی داعش به کرکوک اعزام شد

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به درخواست کمک فوری وزیر بهداشت عراق، تیم پزشکی از ایران برای درمان حادثه دیدگان حمله شیمیایی داعش به کرکوک اعزام شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی ،هاشمی افزود: این تیم پزشکی به طور مستمر وضعیت مصدومان را رصد می کند و بر اساس نیاز تیم اعزامی، تجهیزات مورد نیاز نیز فراهم می شود. همچنین مقرر شد داروهای مورد نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن به عراق ارسال شود.
بر اساس این گزارش در پی تماس دکتر عدلیه وزیر بهداشت عراق با دکتر حسن هاشمی، وزیر بهداشت کشورمان در شامگاه چهارشنبه گذشته مبنی بر درخواست کمک فوری و اعزام تیم تخصصی برای کمک و درمان مجروحان حمله شیمیایی گروهک تکفیری داعش به کرکوک، تیم پزشکی ایران به این شهر اعزام شد.
بر اساس این گزارش شمار زیادی از آسیب دیدگان این حادثه، غیرنظامیان به ویژه کودکان هستند و تیم ایرانی با تجهیزات پزشکی برای کمک به این آسیب دیدگان به شهر رفته است.
وزیر بهداشت که در سفر استانی در بندرعباس بود با هماهنگی و رایزنی با حوزه های ذیربط زمینه اعزام گروهی از متخصصان را در قالب تیم پزشکی جمهوری اسلامی ایران فراهم کرد و با هماهنگی وزارت خارجه در کمتر از چند ساعت پس از وقوع این حادثه تیم ایرانی به سرپرستی مصطفی قانعی، فوق تخصص ریه و رئیس انستیتو پاستور ایران به عراق اعزام شد.
روز چهارشنبه منطقه کرکوک در عراق توسط گروهک داعش مورد حمله شیمیایی با گاز خردل قرار گرفت که شماری از افراد غیر نظامی به ویژه کودکان به شدت مجروح شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *