اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایراناخبار شهرستان ناییناخبار فرهنگی

به مناسبت فرا رسیدن ۲۶ آذر روز راهدار طی مراسمی از ۳۰ راهدار نمونه شرق استان اصفهان تجلیل شد.

به گزارش پیام نایین نقل از ایرنا، در این مراسم محمد حسن پوربافرانی رئیس راهداری و حمل ونقل شهرستان نایین گفت : حمل نقل ، با ایفای نقش رابط میان بازار تولید و بازار مصرف ، به مثابه پایه های پلی است که بخش های مختلف جوامع با عبور از روی آن ،به سمت توسعه پایدار حرکت می کنند.

وی ویژگی اصلی حمل نقل را تلاش برای دستیابی به جایگاهی والاتر و فردایی بهتر دانست و افزود : در تاریخ تحولات این صنعت در کشورمان ، روزها و ایام سرنوشت سازی بوده که نقش تعیین کننده ای در شکل گیری و انسجام شبکه حمل و نقل کشور داشته اند.
رئیس راهداری نایین در ادامه به حماسه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس برای تخلیه بنادر جنوب پرداخت و بیان داشت: ۲۶ آذر ماه سال ۱۳۶۲ یادآور چنین ایامی است که در آن بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمانی در زمینه اعزام کامیون ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی و مایحتاج مردم صادر کردند.

وی اضافه کرد : در پی این فرمان کامیون داران سراسر کشور ، آمادگی خود را برای تخلیه بنادر و حمل و نقل مواد ضروری مورد نیاز مردم اعلام کردند.
پوربافرانی تصریح کرد: ۱۴ سال پس از زمان صدور فرمان امام راحل (ره) در سال ۱۳۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری برای آگاه سازی هر چه بیشتر جامعه با نقش و جایگاه بخش حمل و نقل ، روز ۲۶ آذرماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز حمل ونقل شناخته شدکه چند سال پیش به روز رانندگان و حمل و نقل تغییر نام داده شد.
وی از زحمات و تلاش های شبانه روزی راهداران تلاش گر که در مناطق کوهستانی و صعب العبور استان قدر دانی کرد.
او در این مراسم به گزارش عملکرد راهداری و حمل و نقل شهرستان نایین اشاره و افزود: در حوزه حمل ونقل چهار شرکت مسافربری و شش شرکت حمل ونقل کالا و در حوزه راهداری بیش از ۲۰۰ کیلومتربزرگراه ،بیش از ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی ، بالای ۷۰ کیلومتر راه فرعی درجه یک ، ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی و حدود ۵۰ کیلومتر برشمرد.
محمدحسن پوربافرانی در پایان یادآوری کرد: در حوزه راه استحفاطی بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر راه اصلی ، بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی ، در طول شبانه روز نیز به طور میانگین بیش از ۲۰ هزار دستگاه انواع ناوگان از حوزه راههای استحفاظی این شهرستان تردد می کنند. اجرای سرود عطر یاس ، نوازندگی گروه کویرنایین ، اهدای لوح تقدیر و قدردانی از زحمات تعدادی تعدادی از کارمندان نمونه اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان نایین از دیگر برنامه های این مراسم بود.
شهرستان نایین در۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
ت۷۱۳۶ / خبرنگار: فرزانیان- *** انتشار: سلطانمرادی

rah95-1rah95-5rah95-2rah95-4rah95-3

 

انتهای پیام /*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *