اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار سیاسیاخبار شهرستان نایین

به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه نهم دی مردم نایین در رواق فاطمیه امام زاده سلطان سید علی(ع)تجمع کردند

به گزارش پیام نایین،در این تجمع جمع کثیری از قشرهای مختلف مردم، مسوولان، بسیجیان و فرماندهان نظامی انتظامی حضور داشتند.

ابتدا حاج اقا سجادی امام جمعه نایین ضمن تشکر از حضور مردم ومسولین گفت: حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی ماه ۱۳۸۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید.

.
در این مراسم حجت الاسلام سید احمد افضل هرندی عامل اساسی در ایجاد فتنه ۸۸ را هواپرستی ، احکام تازه به بار نشسته و مخالف با دین و قرآن عنوان کرد.
وی ضمن گرامیداشت یوم الله ۹ دی روز بصیرت گفت : مردم با جوشش و خروش با خلق حماسه ای ،توانستند در ضدییت فرهنگ نفوذ شیاطین داخلی و پیوستگی با مزدوران خارجی و بیگانگان با ایستادگی و مقاومت عکس العمل نشان دهند.
افضل هرندی در ادامه گفت: فتنه ای که قطعاً ریشه های آن هنوز خشک نشده است هنوز هم در گوشه و کنار جامعه ما وحضور نکبت بار آنها هم هنوز در بدنه های جامعه ما ، و حتی در ارکان حساس نظام ما ، دیده می شود که البته بعد از این امتحان بزرگی با آن مواجهه شدند ، تا اندازه ای با سیاست های در حقیقت خائنانه و اغفال مردم ، ایجاد رخنه و شکاف در بین صفوف جامعه هستند.
وی افزود : امروز جامعه با مهمترین وظیفه ای که دارد شناخت چنین افرادیست که طبق فرمایشات حضرت امیر المومنین (ع) هر جا ، فتنه ای ایجاد شود دو عامل دارد فتنه های عام مانند فتنه ای که در سال ۸۸ اتفاق افتاد.
استاد دانشگاه وحوزه عامل اصلی ایجاد فتنه را هواپرستی و دنیا پرستی بیان کرد و اضافه نمود :عشق به دنیا و قدرت ، رسیدن به امیال و آرزوهای نفسانی ، هواپرستی ، یعنی پرستش درون را از خدا خالی کردن و به هوا های نفسانی سپردن باعث ایجاد فتنه های عام و منفعت طلبانه می شود.
وی تصریح کرد : وقتی انسان هوا پرست شد ، از ریختن خون ها خوفی نداشته و از پایمال کردن خون های مقدس شهدا ، امتنایی ندارد.
حجت الاسلام افضل هرندی اضافه کرد : وقتی هوا پرستی در وجود انسان ، جای خداپرستی را می گیرد. از اتهام ، تهمت های ناروا ، توهین به شخصیت ها ، بدنام کردن افراد خوشنام ، عبایی ندارد. کافیست بشر را به هر خیانتی وا دارند و وقتی انسان هواپرست شد ، دیگه چه انتظاری از انسان های هواپرست است.
وی در بیانی دیگر ایجاد فتنه را احکام خود ساخته ، بدعت های من درآوری و قوانینی که نه در قرآن و نه در منشورهای اجتماعی و بین المللی دانست و بیان نمود : فتنه گران با احکام من درآوری و فکرهای باطلی که می خواهند با احکام من درآوری ، خود را در ابتدا ذهن افراد کم سواد جامعه جای دهند و سپس با این ترفند خودی نشان دهند.
حجت الاسلام افضل هرندی یکی از محرمات قطعی در شریعت مقدس اسلام را بدعت دانست وگفت :بدعت یعنی عناوینی که پایه و و اساس ندارد نه در قرآن است ، نه در روایت ، نه عقل تایید می کند نه منطق تجویز می کند.
وی اظهار نمود: احکام بدعتی فتنه گران ، احکام نو و بدعت های تازه ای است که با منطق و فرهنگ قرآنی مغایرت دارد و طبیعی است که اسلام خط قرمز بر دور چنین افرادی می کشد و این روشن فکری را اسلام نمی پذیرد که در منطق اسلام عقل ، اجماع و قرآن زمینه بیانیه دستورات الهی است.
استاد دانشگاه و حوزه با بیان حرکتی که مردم در روز ۹ دی ایجاد کردند افزود : حرکتی که مردم ایجاد کردند باعث عزت ملتی بود که بارها در ادوار گذشته بصیرت ، بیداری خودشان را نشان دادند و منتظر نماندند سازمان هماهنگی با مردم هماهنگ کند زیر بارش باران و در سرما مردم از خانه ها بیرون ریختند ، بعضاً خطایی را دامن زده که اغفال شده بودند اما وقتی در کنار اغفال آنها پرچم سیدالشهدا (ع) آتش زده شد ، به حسینیه ها حمله ومساجد را آتش زدند فهمیدند چه کلاه گشادی سرشان رفته در نتیجه خودجوش آمدند و این حرکت را در نطفه خفه کرد و ملت به همه این ها پشت پا زد توطئه هایشان را خنثی و حماسه نه دی را پدید آورد.
وی همچنین علت اغفال عوام جامعه را ، مخلوط شدن حق و باطل دانست و بیان کرد : در آخر زمان مردم قدرت جدا کردن و تشخیص حق و باطل را به ندرت احساس می کنند و اگر حق و باطل از هم مجزا و چهره ها از هم مشخص بودند ، مردم راه به تکلیفشون می بردند.
حجت الاسلام افضل هرندی درپایان مسئولیت افراد سهیم در نظام را که با بی بصیری خود عامل اغفال دیگران شدند خیلی سنگین تر از فتنه گران برشمرد و اشاره کرد : چهره هایی که گاهی یکی به نعل می زنند و یکی به میخ اینها بیشتر عامل فتنه در جامعه می شوند.
وی مبنی بر اینکه چرا افرادی که در نظام ، روزی و روزگاری سهمی و سمتی داشتند این چنان در مقابل نظام ایستاده اند گفت : این افراد بارها با زنگ های خطر و بیدارکننده ی رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم وابستگی به کشورهای غربی بود قرار گرفته بودند که دنیا پرستی و هواپرستی آنها باعث شد تا در این مسیر قرار بگیرند و موجب فتنه و دروغ هایی به نظام ببندد.

حجت الاسلام افضل هرندی مهمترین وظیفه مردم و مسئولین در انتخابات آینده را توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد : این مردم هستند که باید با توجه و تعمق ، به سخنان معظم له وظیفه خود را در انتخابات آتیه بدانند. گذشته از اینکه ما خودمان بیداریم واین خود به خود می تواند برای مردم راهگشا باشد.
وی در پاسخ به سوال اینکه چرا در قضیه برجام و سفارشات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر خوشبین نبود به آمریکایی ها و اینکه بد عهدی آنها باعث شد تا مردم بر بصیرتشان افزوده شود هنوز هم از خواب غفلت بیدار نشده اند گفت : برجام جز خسارت برای مردم ما چیزی نداشت ، اما مردم به یک واقعیت رسیدند ، و اون اینکه بیداری رهبرشان را برای چندمین بار احساس کردند. مقام معظم رهبری بارها تکرار کردند ما به آمریکایی ها خوشبین نیستیم اعتماد نکنید ، حتی شرایطی که ایشان لحاظ کردند ، اینها در برجام نیاوردند و بعد هم عهد شکنی ، کردند که قضیه برجام باز یکی از پرونده های شومی شد که برای هواداران فتنه و افرادی که در پی اغفال جامعه ما هستند میتواند راهگشا و برای بیداری مردم چراغ روشنی باشد که در انتخابات آینده وظیفه خودشان را به نحو احسنت و متعاقب آنچه مصلحت جامعه ماست انجام بدهند.

img_1566img_1555img_1558img_1556img_1557img_1561img_1560img_1564

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *