اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار جهاناخبار سیاسیاخبار شهرستان نایین

به گزارش پیام نایین: ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با رمز یا حسین بن علی(ع) در منطقه انارک اصفهان آغاز شد

به گزارش پیام نایین وبه نقل از خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از نایین، در این رزمایش که با شرکت انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن برگزار می‌شود، بخشی از توان نیروی هوایی ارتش در صیانت و دفاع از حریم هوایی میهن اسلامی به نمایش گذاشته خواهد شد.
درهمین رابطه سخنگوی ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت گفت: این رزمایش سه روزه با شرکت انواع هواپیماهای تیز پرواز شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک برگزار خواهد شد.
امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش با تاکید بر اینکه هواپیماهای ارتباطی و شناسایی، سوخت رسان و انواع پهپادها نیز در این رزمایش شرکت دارند، اظهار داشت:در ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی قدرتمند ارتش، تنها بخشی از توان این نیرو در صیانت و دفاع از حریم هوایی کشورمان به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی افزود: در این رزمایش هواپیماهای جنگنده سوخو ۲۴ با شعاع و برد عملیاتی بلند، اف ۴، اف ۵، میگ ۲۹، اف ۱۴، صاعقه، هواپیمای سوخت رسان بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷، انواع پهبادها همراه با ترابری و پشتیبانی هواپیماهای سی ۱۳۰، حضور دارند.
امیر روزخوش خاطرنشان کرد: تمرین عملیات موج بلند جنگنده‌ها همراه با سوختگیری هوایی، دقت در نقطه زنی، بمب‌ها و راکت‌ها در عملیات هوا به زمین و موشک‌های هوا به هوا، کنترل و هدایت آتش شکاری بمب افکن‌ها، رصد اطلاعاتی منطقه عملیات با استفاده از تصاویر هوایی، پرنده‌های با سرنشین و بدون سرنشین، گشت هوایی هواپیماهای رهگیر، به منظور مقابله با هرگونه تجاوز هوایی دشمن و انهدام اهداف کشف شده از محورهای مورد توجه فرماندهان در این رزمایش بزرگ هوایی است.
وی ادامه داد: در این رزمایش تسلیحات طراحی و قطعات بهینه شده در مراکز دانشگاهی و صنعتی کشور، صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش مورد ارزیابی عملیاتی قرار خواهد گرفت.
سخنگوی رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت تصریح کرد: انجام تیراندازی‌های هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین در روز و شب با استفاده از بمب‌های هوشمند، سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک‌های لیزری، تلویزیونی، حرارتی، راداری و انواع راکت‌ها و بمب‌های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور از دیگر بخش‌های مهم این مرحله از رزمایش است که در سطح گسترده‌ای انجام می‌شود.
وی درس از مکتب عاشورا را رویکرد این رزمایش، دانست وگفت: خلبانان جوان، شجاع و آموزش دیده نیروی هوایی ارتش به همراه کارکنان فنی متخصص و متعهد با تاسی از فرهنگ عاشورایی و تجربه گرانبهای پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس، دانسته‌ها و تاکتیک‌های رزمی را در این رزمایش، تمرین خواهند کرد.
تشریح اهداف و ویژگی‌های رزمایش
امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش اهداف و ویژگی‌های ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی را تشریح کرد.
وی با اشاره به اهداف این رزمایش گفت: ارتقای توان رزمی خلبانان و کارکنان فنی نهاجا، تمرین روشها و تاکتیک‌های نوین جنگی، آموزش رزمی کارکنان جوان در شرایط شبیه سازی شده رزم واقعی، ارتقای توان آمادی و پشتیبانی، ارزیابی کیفیت آموزشها و آموخته‌های ارائه شده در مراکز آموزشی و تمرین سامانه کنترل و فرماندهی به صورت متمرکز و غیر متمرکز با بهره گیری از سامانه‌های پیشرفته و امن ارتباطی از جمله اهداف ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
نصیرزاده همچنین درباره ویژگی‌های این رزمایش افزود: انهدام صد در صدی اهداف، بارریزی شبانه در محیط جنگی پر تهدید برای اولین بار، انجام بمباران شبانه و تمرین کنترل و فرماندهی متمرکز و غیر متمرکز با حجم گسترده‌ای از پرواز هواپیماها از جمله ویژگی‌های این رزمایش است.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه در این رزمایش انواع هواپیماهای جنگنده بمب افکن، ترابری، شناسایی- رهگیر و سوخت رسان به همراه انواع پرنده‌های بدون سرنشین شرکت دارند، گفت: این رزمایش تک نیرویی و براساس تمرین صحنه واقعی نبرد، تداوم اهداف جنگ‌های نوین و عملیات روانی در بستر پدافند غیر عامل با بهره گیری از تاکتیک‌های عملیاتی مبتنی بر طرح ریزی و هدایت غیر متمرکز انجام می‌پذیرد.
نصیرزاده با اعلام این مطلب که محور اصلی ششمین رزمایش فداییان حریم ولایت درگیری هوا به هوا و انهدام اهداف پرنده و زمینی است، افزود: پیام این رزمایش تامین مطمئن و مستمر و کسب آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدید و صلح و دوستی و تامین امنیت منطقه بدون نیاز به نیروهای فرا منطقه‌ای است.
وی در پایان گفت: نیروی هوایی ارتش در کنار سایر قوای مسلح کشور تحت فرماندهی ولی امر مسلمین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آماده تامین امنیت پهنه هوایی کشور است.
نیروی هوایی بخشی از توانمندی‌های دفاع تهاجمی خود را به نمایش می‌گذارد
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی هوایی در رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، بخشی از توانمندی‌های خود را در بالاترین سطح دفاع تهاجمی به نمایش می‌گذارد.
امیر سرتیپ خلبان علیرضا در حاشیه ششمین رزمایش هوایی فدائیان حریم ولایت افزود: در این رزمایش نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تاکتیک‌های روز دنیا، تکنیک‌های ابداعی و تجزیه و تحلیل تهدیدات پیرامونی به هدف‌های تعیین شده دست پیدا خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: میزان دست یابی به این اهداف و موفقیت نیروها در این رزمایش توسط خبرگان هوانوردی و فنی ارزیابی و نمره داده خواهد شد. جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان اظهار داشت: امیدوارم در پایان این رزمایش سه روزه خلبانان، کادرهای فنی و تمامی دست اندرکاران بتوانند به بالاترین آمادگی دست پیدا کنند.

%d8%b1%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *