اجتماعیاخبار استان اصفهاناخبار ایرانحوادث

بیش از ۸۰۰ هزار نفر با سامانه ۱۱۰ در سال جاری تماس گرفته اند/ کشف ۴۰ انبار اجناس احتکار شده در استان

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان:

بیش از ۸۰۰ هزار نفر با سامانه ۱۱۰ در سال جاری تماس گرفته اند/ کشف ۴۰ انبار اجناس احتکار شده در استان اصفهان

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه نیروی انتظامی در زمینه برخورد با احتکار تلاش بسیار خوبی انجام داده و حدود ۲۵۰ انبار کالا بازرسی شده است، گفت: بیش از ۴۰ انبار که در آن‌ها اجناس احتکار شده بوده پلمپ و با متخلفان برخورد شده است.

به گزارش پیام نایین نقل از صاحب نیوز؛ سردار مهدی معصوم بیگی در نشست خبری خود با اشاره به شهادت یکی از افسران شجاع، دلاور و ولایتمدار، در راه امنیت و مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر در اولویت اول پلیس است و وجود این مواد مخدر خطر و آسیب جدی در جامعه است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: اگر اهتمام بیشتر مردم، دستگاه‌ها، خانواده‌ها بیش از گذشته نشود این بلای خانمان‌سوز می‌تواند همه را گرفتار کند.

کشف ۲۲ تن انواع مخدر در هفت ماه ابتدای امسال

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۲ تن انواع مخدر در سال جاری کشف‌شده که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش‌یافته است، افزود: این امر نشان دهنده افزایش دل‌نگرانی‌ها، مجاهدت، وقت گذاری و اولویت دادن پلیس به این عرصه است.

سردار معصوم بیگی بیان کرد: حدود ۱۰۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر با اشراف اطلاعاتی و عملیات‌های میدانی در استان اصفهان شناسایی و به‌طور قاطعانه با آن‌ها برخورد شد.

وی با تأکید بر اینکه اصفهان در مبارزه با مواد مخدر نقش ملی ایفا می‌کند، ادامه داد: استان اصفهان به لحاظ اینکه محل عبور مواد مخدر به استان‌های شمالی و تهران است، بنابراین پلیس در اصفهان نقش فراتری از نقش استانی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی اصفهان خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲ هزار نفر قاچاقچی، فروشنده مواد مخدر و معتادان متحجر در سال جاری دستگیرشده‌اند؛ شهادت، همکاران ما را در مبارزه و برخورد و مصمم‌تر و استوارتر می‌کند.

اصفهانی ها در حوزه رفتار رانندگان قانونمندتر شده‌اند

وی بابیان اینکه شهروندان اصفهانی در حوزه راهنمایی و رانندگی قانونمندتر شده است، گفت: بخشی از این قانونمندی نتیجه تلاش‌های نیروی انتظامی و تمرکز بر آموزش همگانی بوده و بخشی دیگر هم تلاش شما رسانه‌های بوده است.

سردار معصوم بیگی اضافه کرد: جان‌باختگان ناشی از تصادفات راکبین موتور سیکلت در کشور ۳۵ درصد و در اصفهان ۵۵ درصد است و برای اصفهان که پایتخت فرهنگ و تمدن است، زیبا نیست.

وی با اشاره به اینکه این آمار در سال جاری این آمار اصلاح‌شده و به ۴۲ درصد کاهش پیداکرده است اما هنوز با میانگین کشوری فاصله‌داریم، تأکید کرد: در حوزه مربوط به راکبین موتورسیکلت، در رفتار رانندگی در درون شهر حدود ۱۳ درصد قانونمندتر شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه اصفهان به لحاظ پیشینه فرهنگی که دارد باید الگو رفتار فرهنگی به کشور باشد و انتظار داریم که اصفهان از میانگین کشور پایین‌تر باشد، تصریح کرد: در بخش خودرو در این هفت ماه گذشته رفتار قانونمند رانندگان هم ۱۰ درصد بهتر از گذشته شده است.

وی ادامه داد: در حوزه برون‌شهری رفتار این رانندگان ۵ درصد بهتر از گذشته شده است.

استفاده از تلفن همراه قاتل جان سرنشینان خودرو

سردار معصوم بیگی بابیان اینکه استفاده از تلفن همراه قاتل جان سرنشینان خودرو شده است، تأکید کرد: پیامک دادن حین رانندگی به یک فرهنگ غلط تبدیل شده است که اگر مراقبت نکنیم مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند و تا زمانی که این کار خلاف فرهنگ نشده باید کمک کنیم که جلوی آن گرفته شود.

وی بیان کرد: فرهنگ‌سازی بستن کمربند ایمنی نفرات جلو به‌خوبی انجام شد و باید به این سمت برویم که بستن کمربند ایمنی نفرات صندلی عقب هم فرهنگ‌سازی شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه به لحاظ قوانین تولید خودرو، همه اتومبیل‌ها باید مجهز به کمربند ایمنی عقب باشند، اظهار کرد: ما دوست داریم به‌جای اعمال قانون و جریمه کردن، کار فرهنگی شود و درصد قابل‌توجهی از جان‌باختگان در تصادفات کمربند ایمنی عقب را نبسته‌اند.

وی تأکید کرد: این دو موضوع دغدغه‌های اصلی ما است و برای اینکه بتوانیم بهتر خدمت کنیم استودیو اخبار پلیس هم در همین فصل سوم سال راه‌اندازی می‌شود که بتوانیم تعامل و ارتباط بیشتری با شهروندان داشته باشیم.

عدم انجام معاینه فنی خودرو، حق‌الناس است

سردار معصوم بیگی بابیان اینکه یکی از وظایف مربوط به کنترل معاینه فنی خودروها است، گفت: عدم انجام معاینه فنی خودرو، حق‌الناس است و پلیس مکلف به برخورد با افرادی که معاینه فنی را انجام نداده‌اند است که آلودگی هوا و بیماری‌های ناشی از آن کم شود.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه مبارزه با سرقت در استان اصفهان فعال و در حوزه سرقت اقدامات خوبی انجام‌شده است، افزود: قرارگاه مبارزه با سرقت را در شهرستان‌ها هم فعالی کردیم که بتوانیم مبارزه و مقابله با باندهای سرقت و سارقین باقدرت بیشتری دنبال کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در سال جاری ۹۴ باند سرقت در سطح استان متلاشی و دستگیرشده‌اند که سرقت‌های منزل، داخل خودرو، سایر اماکن، به عنف و سرقت احشام پنج گروهی است که نیروی انتظامی بیشترین مقابله با آن‌ها را داشته است.

وی بابیان اینکه سارقین دستگیرشده نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: کالاهای مکشوفه از سارقین کشف‌شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

۳۷ میلیارد تومان از اموال مکشوفه از سارقین به صاحبانش برگشت داده‌شده است

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: امسال نیروی انتظامی توانسته است فاصله بین وقوع سرقت و کشف را کاهش داده و ۳۷ میلیارد تومان از اموال مردم که از سارقین گرفته‌شده و به صاحبانش برگشته شده است.

وی بیان کرد: برخورد با باندهای قاچاق کالا و ارز نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه این بخش به دلیل اینکه امسال سال حمایت از کالای ایرانی است و کمک به اقتصاد کشور کنیم اقدام ویژه‌ای انجام‌شده است، ادامه داد: ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق کالا و ارز ۷۵ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه جعل و کلاه‌برداری حدود ۱۴ درصد در استان افزایش پیداکرده است، گفت: اگر خود مردم مراقبت کنند و اعتماد بی‌خود نکنند به‌شدت قابل‌کنترل است.

سردار معصوم بیگی خاطرنشان کرد: کشف انتظامی هم در حوزه جعل ۱۷ درصد افزایش داشته و در حوزه کلاه‌برداری‌ها ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در موضوع مربوط به احتکار که متأسفانه برخی آدم‌های ازخدابی‌خبر در شرایط اقتصادی امروز کشور دنبال این هستند که کالاها را احتکار کنند و برای خود کسب سود کنند که کار بسیار زشت و زننده‌ای است.

کشف ۴۰ انبار اجناس احتکار شده

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه نیروی انتظامی در این زمینه تلاش بسیار خوبی انجام داده و حدود ۲۵۰ انبار که در کالا در آن نگه‌داری شده است بازرسی شد، افزود: بیش از ۴۰ انبار که در آن‌ها اجناس احتکار شده بوده پلمپ و با متخلفان برخورد شده است.

وی ادامه داد: یک سرقت هم در طلافروشی در میدان امام علی (ع) انجام‌شده بود که با اقدامات ویژه همکاران نیروی انتظامی سارقین که به استان‌های مجاور متواری شده بودند با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی دستگیر کنند و ارزش ریالی این طلاها ۱۲ میلیارد ریال بود که عمده‌ای از آن برگشت است.

سردار معصوم بیگی بابیان اینکه از حدود دومیلیون‌نفری که ایام اربعین به کربلا رفتند، ۱۵۰ هزار نفر از اصفهان بودند، گفت: سال گذشته استان اصفهان ۷۰ هزار نفر را گرفته بودند که امسال این عدد دو برابر شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه مربوطه به پلیس فتا متأسفانه کماکان جرم در فضای مجازی وجود دارد و با افزایش ۱۲۶ درصدی وقوع جرم در فضای مجازی روبه‌رو هستیم.

افزایش ۷۰ درصدی کشف جرم در فضای مجازی

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه کشف جرم توسط نیروی انتظامی در فضای مجازی نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش پیداکرده است، اظهار کرد: برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی، کلاه‌برداری‌های رایانه‌ای و مزاحمت‌های اینترنتی فراوانی اول در جرائم فضای مجازی است.

وی خاطرنشان کرد: در هفت‌ماهه سال جاری بیش از ۸۰۰ هزار نفر با ۱۱۰ تماس گرفته‌اند و درخواست کمک و مساعدت از نیروی انتظامی استان را داشتند که این آمار نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش‌یافته است.

شرکت ۱۰۰ هزار در آموزش‌های همگانی پلیس

سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه در ماه حدود ۱۰۰ هزار نفر در آموزش همگانی پلیس قرار شرکت می‌کنند، ادامه داد: پرونده‌هایی که در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تشکیل می‌شود بخشی که به حوزه مشاوره و مددکاری اجتماعی ارجاع شده است که معمولا اختلافات خانوادگی و موضوعاتی ازاین‌دست است همکاران ما در این بخش توانستند ۷۳ پرونده‌ها را منجر به مصالحه کنند که نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش‌یافته است.

وی بیان کرد: بخش قابل‌توجهی از سرقت‌ها را معتادین انجام می‌دهند که متأسفانه مکانی نیست که از این افراد نگهداری شود، هم پلیس تا هم جامعه و هم‌خانواده از دست این افراد راحت شوند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان تأکید کرد: اصفهان به ۲۰ کلانتری نیاز دارد اما با توجه موضوعات کشور نمی‌توانیم اضافه کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *