اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایراناخبار سیاسی

بیش از ۹ هزار میلیارد ریال در بخش بهداشت و درمان استان اصفهان هزینه شد

استاندار اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹ هزار میلیارد ریال در بخش بهداشت و درمان این استان هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، رسول زرگر پور روز شنبه در آیین افتتاح ۱۵۱ پایگاه و مرکز سلامت در محله های حاشیه نشین اصفهان افزود: از این میزان هفت هزار میلیارد ریال در بخش درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دو هزار میلیارد ریال در دانشگاه علوم پزشکی کاشان هزینه شده است.
وی اظهار کرد: از این میزان یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش بهداشت نظام تحول سلامت در استان هزینه شده است.
استانداراصفهان اجرای نظام تحول سلامت را یکی از اقدامات بزرگ و حیاتی دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: این طرح با هدف رسیدن به وضعیتی صورت می گیرد که دیگر خانواده های دارای فرد بیمار، دغدغه مالی و همچنین پزشک متخصص برای رسیدگی به بیمار خود را نداشته باشند.
وی یادآوری کرد: اصلی ترین و مهم ترین بخش این طرح، دایر شدن این پایگاه ها در نقاط حاشیه نشین است زیرا مردم محروم از ارزشهای نظام هستند و بیش از سایرین نیازمند رسیدگی هستند.
وی با تاکید بر اهمیت مقوله پیشگیری نسبت به درمان گفت: باید با اجرای طرح های غربالگری در این مناطق به شناسایی افرادی که از بیماری خود سالهای سال اطلاع نداشته اند اقدام و با تشکیل پرونده های الکترونیکی به وضعیت آنها رسیدگی شود.
زرگر پور همچنین به سیاست برون سپاری این طرح اشاره کرد و گفت: یکسری شرکتهای متخصص در قالب اجرای این طرح مشارکت دارند و در این راستا نیز اشتغال زایی صورت می گیرد.
رییس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این آئین گفت: اولویت برنامه های این وزارت خانه در راستای ساماندهی وضعیت سلامت مردم بر بحث پیشگیری استواراست.
حمید صمد زاده با تاکید بر مقدم بودن پیشگیری بر درمان افزود: به این منظور امسال اعتبار ویژه ای برای بحث پیشگیری اختصاص یافت.
وی اظهار کرد: باید با تقویت زیرساختها، و توزیع بسته های فرهنگی با محتویات مشخص و اجرای هماهنگ در سطح کشور، مقوله پیشگیری را سرعت دهیم.
در اجرای طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت و ارائه خدمات بهداشتی درمانی در مناطق حاشیه نشین امروز همزمان در ۱۷ استان کشور دو هزار و ۸۷۵ مرکز و پایگاه سلامت گشایش یافت که با بهره برداری از این مراکز و پایگاه ها ۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور زیرپوشش خدمات سلامت قرار گرفتند.
برای اجرای این طرح در استان اصفهان در مدت یکسال بیش از ۱۸۲ میلیارد تومان هزینه شده است.
این مراکز و پایگاه ها در نقاط حاشیه نشین شهرهای اصفهان، فولادشهر، زرین شهر، لنجان، شاهین شهر، فلاورجان و شهرضا احداث شده است.
استان اصفهان با حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارای ۵۵ بیمارستان است که ۳۳ بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲۲ بیمارستان وابسته به نهادهای دیگر می باشد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *