اجتماعیاخباراخبار شهرستان ناییناخبار فرهنگیاخبار مذهبی

تجدید میثاق با شهید دکترشمس الدین حسینی از شهدای هفتم تیر در نایین

همزمان با سالگرد فاجعه هفتم تیر ، با حضور نماینده ،فرماندار ،کارکنان دادگستری همراه با شماری از مردم و مسئولین شهرستان نایین با شهید دکترشمس الدین حسینی از شهیدان این واقعه تجدید میثاق کردند.

در این مراسم  خادمی ریاست داد گستری نایین،ضمن تقدیر از حضور مردم و مسولین یکی از راههای پیشگیری از جرم وگناه در جامعه را همگانی شدن امر به معروف ونهی از منکر بیان کردم واینکه مواظب باشیم قبح گناه وجرم ریخته نشود چراکه انموقع جرم وگناه شایع میشود.

همچنین  عباسعلی پور بافرانی  نماینده مردم نایین وخور هم صمن تبریک بیان داشت ادامه دهنده راه شهدا هستیم وخود را مدیون خون شهید حسینی میدانیم ودر خدمت به خلق کوتاهی نمیکنیم.

 

7tir 47tir 27tir 17tir 5

این شهید والامقام اولین نماینده مردم نایین وخور در مجلس شورای اسلامی پس از انقلاب بود که به همراه شهید بهشتی و یارانش در حادثه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ به شهادت رسید.
امام جمعه نایین در این آئین گفت: حادثه هفتم تیر و شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب فاجعه بزرگ و کم نظیری بود که می توانست هر انقلابی بویژه انقلاب نوپای ایران را ساقط کند.
حجت الاسلام سید علی سجادی بیان کرد: شهید بهشتی شخصیت بی نظیری است که حتی متفکران غربی در مورد این شهید عنوان کردند ایران یک مغز متفکر تشکیلاتی را برای همیشه از دست داد.
وی خاطرنشان کرد: فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب در مورد شهید بهشتی مبنی بر اینکه ‘بهشتی یک ملت بود’ یک سخن نسنجیده و از روی احساس نیست چون امام راحل همواره از تعریف مبالغه آمیز پرهیز می کردند.
در روز ۷ تیر ۱۳۶۰ آیت‌الله سید محمد حسینی بهشتی و بیش از ۷۰ تن از مقام ها و چهره‌های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چند معاون وزیر، ۲۷ نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در جریان انفجار مقر اصلی این حزب به شهادت رسیدند.
شهرستان نایین با ۳۰۴ شهید در۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
ت۷۱۳۶/ ۶۰۲۲

  duktor2duktor1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *