اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار سیاسیاخبار علمیاخبار فرهنگی

تحصیل ۱۲ درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: هم اکنون ۱۲ درصد از مجموع جمعیت دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

مرضیه گُرد روز شنبه در حاشیه همایش موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی کشور در مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: بر این اساس حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز هم اینک محصل مدارس غیرانتفاعی هستند که در ۱۳ هزار مدرسه تحصیل می کنند.
وی در ادامه پیرامون همایش امروز در مشهد نیز گفت: برای نخستین بار گردهمایی موسسات منتخب کشوری فعال در حوزه مراکز آموزشی غیردولتی اعم از آموزشگاههای علمی آزاد و آموزشگاههای زبان خارجی به صورت مشترک با شورای هماهنگی موسسان مدارس دولتی در مشهد برگزار شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: تبادل نظر و برنامه ریزی برای ادامه سال تحصیلی جاری و اعلام آخرین تصمیمات وزارت آموزش و پرورش به شرکت کنندگان از اهداف این همایش است.
وی ادامه داد: افزون بر ۲۷ سال است که در قانون تدوین الگوی شهریه برای مدارس غیردولتی را داریم اما اجرایی نشده بود.
او گفت: بخاطر عدم اجرای این قانون هر ساله مدارس غیرانتفاعی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش شهریه اعمال می کردند که برای مدارس سطح بالا با قیمت بالاتر این افزایش بسیار چشمگیر می شد.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی افزود: اما اجرای این قانون از دو سال پیش در کشور شروع شده و بر اساس شاخصهای مندرج در قانون که یکی از آنها نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات مدرسه است، تعیین شهریه انجام می شود.
وی ادامه داد: در این روند مدارسی که امکانات قابل ارزیایی و مطلوب نداشته باشند نمی توانند شهریه بالا دریافت کنند لذا این روند موجب افزایش سطح کیفی مدارس نیز می شود که مطلوب است.
او گفت: یکسان سازی شهریه مدارس غیرانتفاعی زمانی که همه مدارس استانداردهای قابل قبول را کسب کنند قابل اجرا است.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: افزایش یک دانش آموز به مدارس غیردولتی کمک موثری برای مدارس دولتی محسوب می شود، هر خانواده ای که فرزندش را برای تحصیل به مدارس غیردولتی می فرستند در حقیقت فضا را برای دانش آموزان مدارس دولتی بهتر می کند.
همایش موسسان مدارس و مراکز غیردولتی کشور به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *