اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار فرهنگیورزشی

تساوی سرخآبی ها در شهرآورد ۸۳/ پرسپولیس دوم ماند، استقلال یک پله صعود کرد

تهران – ایرنا – تساوی سرخآبی های پایتخت در هشتاد و سومین شهرآورد فوتبال تیم پرسپولیس را ۱۲ امتیازی و هم امتیاز با تراکتورسازی صدرنشین کرد اما به دلیل تفاضل گل کمتر این تیم در رده دوم باقی ماند اما موقتا یک پله صعود برای آبی پوشان تهرانی در جدول به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، دو تیم استقلال و پرسپولیس تهران درحالی از ساعت ۱۷ امروز (جمعه ۲۶ شهریورماه) در چارچوب هفته ششم رقابت های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.
با این تساوی پرسپولیس از شش دیدار صاحب ۱۲ امتیاز شد ولی به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتورسازی در رده دوم ایستاد. استقلال نیز که تا پیش از این دیدار ۳ امتیازی بود ۴ امتیازی شد.
علیرضا فغانی که فینال فوتبال بازی های المپیک را به تازگی قضاوت کرده است، داوری این دیدار را برعهده داشت و رضا سخندان، محمدرضا منصوری کمک داوران وی بودند. بیژن حیدری داور چهارم این بازی و وظیفه نظارت آن نیز برعهده فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال بود.

** شرح نیمه اول
پرسپولیس بازی را طوفانی شروع کرد و سانتر مسلمان از جناح چپ موقعیت مناسبی را برای سرخپوشان به وجود آورد اما این سانتر نتیجه ای برای سرخپوشان در برنداشت.
این برای اولین بار در تاریخ شهرآورد است که یک تیم از دو تیم بدون آنکه بردی را در قبل از رقابت ها داشته باشد پای به میدان می گذارد. علیرضا منصوریان و بازیکنان استقلال از این نظر تحت فشار شدید قرار دارند.
در دقیقه هفتم کاوه رضایی می توانست از روی یک ضربه کاشته دروازه پرسپولیس را گشوده و سومین گل فصل خود را به ثمر برساند ولی علیرضا بیرانوند با واکنشی تماشایی این ضربه سرکش را مهار کرد.
امید ابراهیمی در دقیقه ۱۳ به دلیل خطا بر روی بازیکن پرسپولیس و اعتراض به تصمیم داور اولین بازیکنی نام گرفت که در این دیدار کارت زرد دریافت کرد.
در بیست دقیقه اول نیمه اول دو تیم بیشتر به ارزیابی یکدیگر پرداخته و توپ بیشتر در میانه میدان به گردش درآمد. هرچند دو تیم موقعیت های خوبی را بدست آوردند اما هیچ یک از این موقعیت ها نتیجه ای را برای سرخآبی ها به همراه نداشت.
در دقیقه ۲۲ علیرضا فغانی به دلیل اعتراض علی علیپور دومین کارت زرد این دیدار را به این بازیکن پرسپولیس نشان داد.
در دقیقه ۲۴ خطای بازیکنان استقلال بر روی مهدی طارمی موقعیت بسیار مناسبی را از روی خط محوطه ۱۸ قدم برای سرخپوشان ایجاد کرد. ضربه محسن مسلمان با خط دفاعی استقلال برخورد کرد و مهدی طارمی از یک متری دروازه آبی پوشان نتوانست دروازه سیدمهدی رحمتی را بازکند.
در دقیقه ۳۲ جانواریو مدافع استقلال پشت محوطه جریمه بار دیگر بر روی مهدی طارمی مرتکب خطا شد و ضربه امید عالیشاه در این صحنه نتیجه ای را برای سرخپوشان در بر نداشت.
تلاش های بازیکنان در نیمه اول نتیجه ای بدنبال نداشت و دو تیم با تساوی بدون گل ۴۵ دقیقه اول را به پایان رساندند.

** نیمه دوم
استقلال برخلاف نیمه اول، نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و خیلی زود به موقعیت گلزنی دست یافت. در دقیقه ۴۸ سانتر زمینی جابر انصاری و اشتباه علیرضا بیرانوند بهترین موقعیت را برای استقلالی ها خلق کرد اما کاوه رضایی نتوانست از اشتباه دروازه بان سرخپوشان استفاده کند و در مقابل بیراوند اشتباه خود را با مهار توپ جبران کرد.
بعد از دقایق اولیه نیمه دوم، سرخپوشان تلاش کردند تا توپ و میدان را در اختیار بگیرند و توانستند موقعیت های مختلفی را نیز برای خود خلق کنند اما هیچ یک از این موقعیت ها تبدیل به گل نشد.
در دقیقه ۶۹ علیرضا فغانی به فرشید باقری به دلیل خطا بر روی محسن مسلمان کارت زرد نشان داد. در دقیقه ۷۰ این دیدار نیز الکسی پولیانسکی بازیکن اوکراینی پرسپولیس جایگزین محمد انصاری مدافع ملی پوش این تیم شد که مصدوم شده بود.
در دقیقه ۷۴ علی علیپور مهاجم سرخپوشان در موقعیتی تک به تک با سیدمهدی رحمتی قرار گرفت ولی توپ را به بالای دروازه فرستاد و یکی از بهترین موقعیت های این دیدار را از دست داد.
در دقیقه ۸۰ کاوه رضایی سانتر خوب فرشید باقری از جناح راست دروازه پرسپولیس را راهی اوت کرد تا یکی از موقعیت های خوب استقلالی ها را از دست داده باشد.
در دقیقه ۸۱ علی قربانی جایگزین جابر انصاری برای استقلالی ها شد؛ همچنین در دقیقه ۸۴ ولادیمیر پریمیوف بازیکن اوکراینی جایگزین علی علیپور برای سرخپوشان شد.
در دقیقه ۸۵ سیدجلال حسینی کاپیتان پیش تاخته سرخ پوشان می توانست از روی ارسال ضربه ایستگاهی محسن مسلمان گلزنی کند اما این موقعیت نیز از دست رفت.
در دقیقه ۸۸ علیرضا فغانی سومین کارت زرد استقلالی ها را در این دیدار به خسرو حیدری نشان داد.
در دقیقه ۹۱ سرخپوشان با ولادیمیر پریمیوف گلزنی کردند اما داور این گل را آفساید تشخیص داد و تغییری در نتیجه حاصل نشد.
علیرضا منصوریان تیم خود را با ترکیب سید مهدی رحمتی(دروازه بان)، مجید حسینی، رابسون جانواریو، هرایر مگویان، وریا غفوری، امید ابراهیمی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، خسرو حیدری، جابر انصاری(علی قربانی ۸۱) و کاوه رضایی راهی میدان کرده بود.
برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس که برای این مسابقه وحید امیری را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت از علیرضا بیرانوند (دروازه بان)، محمد انصاری (الکسی پولیانسکی ۷۰)، سید جلال حسینی، محسن ربیع خواه، حسین ماهینی، محسن مسلمان، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه (احمد نوراللهی ۸۹)، علی علیپور (ولادیمیر پریمیوف ۸۴) و مهدی طارمی را روانه میدان کرد.
محمدرضا ساکت مدیر سازمان تیم های ملی، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال و تمامی اعضای کادرفنی تیم ملی از نزدیک این دیدار را تماشا می کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *