اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار جهان

تفاهم بزرگترین شرکت دارویی اروپا برای انتقال فناوری تولید داروهای حیاتی به ایران

همزمان با سفر رئیس جمهوری اسلامی به فرانسه، تفاهم نامه همکاری فیمابین شرکت سانوفی- بزرگترین شرکت دارویی اروپا- و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران امضا شد.
به گزارش روز جمعه گروه اجتماعی ایرنا از این شرکت دارویی، ونبرگ رئیس هیات مدیره شرکت سانوفی همزمان با امضای این تفاهمنامه که در حضور دکتر روحانی، هاشمی و ظریف و سایر مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه امضا شد، گفت: بی تردید همزمان با رفع تحریم ها علیه ایران، فصل نوینی در روابط ایران و فرانسه آغاز شده است.
وی افزود: شرکت سانوفی با حضور بلندمدت در ایران به عنوان بزرگترین شرکت دارویی چند ملیتی در این کشور، متعهد به ارائه راه حل های نوآورانه و نیز راهکارهای درمانی جدید خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای این تفاهمنامه، گام هایی در راستای تقویت جایگاه شرکت سانوفی و همچنین تقویت همکاری های صنعتی آتی از سوی این کشور در ایران برداشته خواهد شد.
به گفته رئیس هیات مدیره شرکت سانوفی، همکاری های بالقوه این تفاهم نامه شامل سه بخش است، نخست اینکه سانوفی در جستجوی راه هایی است تا از این طریق بتواند مشارکت کنونی خود با تولیدکنندگان داخلی ایرانی را گسترش داده و از این طریق بتواند تجربه های خود در زمینه استانداردهای کیفی صنعت دارویی،تکنولوژی و دانش تولید داروهای بیماری های مزمن و غیرواگیردار با کیفیت بالا را در اختیار تولیدکنندگان به نام و معتبر ایرانی قرار دهد.
ونبرگ تصریح کرد: دوم اینکه سانوفی در نظر دارد در پروژه های پیشگیری و کنترل برخی از بیماریهای مزمن و غیر واگیردار و نیز مدیریت ریسک فاکتورهای مرتبط با این بیماری ها به ویژه بیماری دیابت با وزارت بهداشت ایران همکاری جدی و دائمی کند.
به گفته رئیس هیات مدیره سانوفی، بخش سوم این تفاهم نامه نیز درخصوص ارزیابی همکاری های آتی در جهت پیشبرد امکانات ثبت و مطالعات دقیق و معتبر اپیدمیولوژیک است.
وی خاطرنشان کرد: طرفین این تفاهم نامه معتقدند در نظر گرفتن موارد مذکور برای سیاست گذاران بهداشت و درمان در ایجاد سیاست های تاثیرگذار در بخش درمان الزامی است. بنابراین سانوفی راه های همکاری با جامعه علمی ایران در این زمینه ها را بررسی کرده تا از این طریق بتواند دانش گسترده خود را در زمینه ثبت و مطالعات اپیدمیولوژیک در سطح ملی و بین المللی در اختیار وزارت بهداشت ایران قرار دهد.
ونبرگ گفت: هدف عمده این همکاری ها بهبود مدیریت بیماری های مزمن و غیر واگیردار از جمله دیابت، بیماری های قلبی، ام اس و بیماری های خاص است. حال آنکه همه ارزیابی ها منطبق با قوانین اجرایی از جمله قوانین مربوط به محدودیت های مبادلات بازرگانی خواهد بود.
بنابه این گزارش،شرکت سانوفی از سال ۲۰۰۶ با تأسیس دفتر نمایندگی در ایران به طور رسمی فعالیت هایش را آغاز کرد.
همچنین از سال ۲۰۰۹ درپی همکاری با شرکای کلیدی ایرانی در زمینه تولید برخی از محصولات دارویی اصلی و مهم این شرکت و نیز انتقال دانش و تکنولوژی، حضور خود را در این صنعت گسترش داد. در نتیجه امروز بیش از ۵۵درصد فروش سانوفی در ایران به محصولات تولید داخل اختصاص دارد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *