اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایراناخبار سیاسیاخبار شهرستان ناییناخبار فرهنگیحوادث

جشن پیوند مهر و دوستی ایرانیان؛ اقدام پیشگیرانه، حوادث چهارشنبه سوری را کاهش می دهد

جشن پیوند مهر و دوستی ایرانیان؛

اقدام پیشگیرانه، حوادث چهارشنبه سوری را کاهش می دهد

اصفهان – ایرنا – سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با اقدام های پیشگیرانه می توان از وقایع ناگوار در جشن باستانی چهارشنبه سوری جلوگیری و خطرات آن را کاهش داد .

محمد شریعی دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: توصیه ما به خانواده ها این است که در جشن چهارشنبه آخر سال، کنار فرزندان خود باشند و در این شب، از مواد آتش‌زای خطرناک و رنگ های مورد استفاده در صنایع رنگ سازی بطور جدی خودداری کنند.
وی اظهار کرد: همچنین به فرزندان خود اجازه تهیه و نگهداری مواد آتش‌زا ازجمله فشفشه و ترقه را در منزل ندهند؛ زیرا این اقدام در کنار خطرات مادی، لطمات جبران ناپذیر جانی به همراه دارد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: به فروشندگان مواد محترقه نیز توصیه می شود از فروش مواد آتش‌زا به شهروندان بطور جدی خودداری کنند.
وی خاطرنشان کرد: سنت چهارشنبه آخر سال مربوط به هزاران سال پیش در ایران است و باید با برنامه ریزی صحیح؛ اطلاع رسانی جامع و رعایت نکات ایمنی، این شب را به خوبی به پایان رساند.
شریعتی تصریح کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان امسال نیز همانند سال های گذشته اقدامات لازم و فرهنگی را در قالب تهیه و توزیع بروشور بمنظور رعایت نکات ایمنی توسط خانواده ها انجام می دهد.
وی ادامه داد: همچنین به مدیران مدارس نیز اعلام می شود که سازمان آتش نشانی آمادگی دارد با ارائه درخواست کتبی، نکات ایمنی را از طریق اعزام ماموران نزدیک ترین مرکز آتش نشانی به مدارس آموزش دهد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: همچنین این سازمان به مانند سال های گذشته توصیه ها و اطلاعات لازم را از طریق همه رسانه های مکتوب و تصویری به شهروندان یادآور می شود.
شریعتی با اشاره به ترافیک سنگین شهر در ایام پایانی سال، از استقرار خودروها و موتورسیکلت های مجهز به سیستم های AFT آتش نشانی در مکان های مختلف شهر خبر داد و گفت: هدف مدیران و ماموران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان این است که با انجام این اقدامات پیشگیرانه از بروز حوادث در این جشن باستانی جلوگیری کنند.
وی یادآور شد: در سال گذشته براساس گزارش های رسیده به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، در مجموع ۹۰ مورد حادثه و اطفاء حریق در بازه زمانی ۲۴اسفند همزمان با شب چهارشنبه آخر سال و بیست و پنجم روز چهارشنبه در شهر اصفهان رخ داد.
چهارشنبه سوری نیز یکی از جشن های ملی ایرانیان برای پیشواز از نوروز است که باید با آموزش های صحیح به فرزندان در حفظ و حراست از اصالت این آیین بکوشیم و از این فرصت در تقویت هرچه بیشتر همبستگی ایرنیان بهره ببریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *