اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار سیاسیاخبار شهرستان نایین

جلسه بررسی موارد و مسایل مربوط به امور مالیاتی شهرستان با حضور امیری مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان

به گزارش پیام نایین،جلسه بررسی موارد و مسایل مربوط به امور مالیاتی شهرستان با حضور امیری مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با حضور فرماندار ِکار افرینان اصناف و تنی چند از مسولین در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد/

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با حضور در فرمانداری شهرستان نائین ضمن دیدار با آقای جمالی فرماندار شهرستان با فعالان اقتصادی شهرستان دیدار و به بررسی موارد و مسائل مربوط به امور مالیاتی شهرستان نایین پرداختند.
در این جلسه که با حضور فرماندار شهرستان نایین و فعالان اقتصادی و صنعتگران این شهرستان برگزار شد آقای جمالی فرماندار شهرستان ضمن خیرمقدم به مدیرکل امور مالیاتی استان و هیئت همراه و تبریک دهه فجر به صنعتگران و فعالان اقتصادی و با اشاره به جایگاه مالیات در جامعه و لزوم شفافیت مالیاتی در راستای فرهنگسازی مسائل مالیاتی بیان داشتند: می بایست اهتمام ویژه ای نسبت به مقوله پرداخت مالیات و حمایت از تولید و اشتغال ایجاد شود. ایشان فضای مناسب شهرستان نایین را برای فعالیت اقتصادی حائز اهمیت دانستند و با اشاره به مشکلات فعلی رکود بازار، تلاش در راستای رونق اقتصادی را از مهمترین اهداف شهرستان نایین برشمردند. آقای جمالی ضمن اشاره به معافیت های مالیاتی ، وجود قطب های صنعتی در شهرستان را حائز اهمیت دانستند و خواستار حمایت از فعالیت های اقتصادی شهرستان شدند. در این جلسه آقای امیری مدیرکل امور مالیاتی نیز ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ا… دهه فجر و تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) با اشاره به جایگاه مدنیت و سابقه تاریخی شهرستان نایین بیان داشتند: وجود بازاری برگرفته از افراد معتقد و دارای پیشینه اقتصادی در شهرستان نایین حائز اهمیت است. ایشان برگزاری جلسه با فعالان اقتصادی شهرستان را حائز اهمیت دانستند و افزودند: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال می بایست در راستای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت کنیم. ایشان با اشاره به لزوم حرکت به سمت اعتماد به مودیان مالیاتی افزودند: در مبحث درآمدها هر ساله ارقامی تحت عنوان سهم درآمدها به استانها ابلاغ می گردد و تا کنون ۷۰ درصد درآمدهای پیش بینی شده در ۱۰ ماهه سال جاری وصول شده است و حدود ۳۰ درصد از برنامه عقب هستیم. ایشان پیگیری های متعدد نماینده مردم شهرستان در خصوص مباحث مالیاتی را یادآور شدند و افزودند: کشور فعلا در بحث درآمدهای مالیاتی برنامه ریزی نموده است و علت آن هم فاصله گرفتن از درآمدهای نفتی است. آقای امیری مدیرکل امور مالیاتی استان در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن اشاره به جایگاه سازمان مالیاتی در تحقق عدالت مالیاتی به فعالیت پرسنل امور مالیاتی استان در راستای تحقق برنامه های سازمانی اشاره نمودند و افزودند: وظیفه وصول مالیات توسط اداره کل امور مالیاتی دارای اهمیت خاصی است. مدیرکل امور مالیاتی همچنین با اشاره به واریز ۳ درصد از سهم مالیات بر ارزش افزوده به حساب ۱۰۷ شهرداری و ۸۹۰ دهیاری در سطح استان اصفهان بیان داشتند: مراجعات متعدد شهرداران و دهیاران موید این مطلب است که ۳ درصد واریزی به حساب شهرداری ها تأثیر مستقیم در تأمین درآمدهای شهرداریها دارد که در این راستا می بایست همراهی لازم توسط مودیان محترم معمول گردد. ایشان ضمن اشاره به لزوم ثبت نام مودیان در نظام مالیات بر ارزش افزوده گفتند: متاسفانه عده ای در سطح بازار و اصناف بدون ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده اقدام به دریافت مالیات از کالاهای معاف می نمایند که این موضوع می بایست به طور جدی توسط سازمان بازرسی اصناف مورد پیگیری قرار گیرد.
آقای امیری با اشاره به ۱ درصد واریزی از سهم ارزش افزوده به حساب وزارت بهداشت تحت عنوان طرح سلامت افزودند: کمک به بیماران صعب العلاج و تجهیزات بیمارستانها از دستاوردهای پرداخت بهنگام مالیات بر ارزش افزوده است. آقای امیری مدیرکل امور مالیاتی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به حذف رسیدگی علی الرأس به پرونده های مالیاتی مطابق قانون جدید مالیاتی افزودند: پذیرش دفاتر و اسناد و مدارک شرکت های تولیدی کوچک و متوسط از اهم فعالیت های اداره کل امور مالیاتی در راستای تحقق شعار سال است در صورتی که اسناد و مدارکی خلاف آنچه مودیان محترم ارائه می نمایند به دست نیاید دفاتر و اسناد و مدارک مالی مودیان مورد پذیرش قرار می گیرد که این موضوع در راستای تحقق شعار سال دارای اهمیت است. آقای امیری با اشاره به رسیدگی به مالیات اصناف افزودند: در بحث اصناف تعامل بسیار خوبی با تحادیه های صنفی وجود دارد و بمناسبت فرا رسیدن ایام ا… دهه فجر بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم مالیاتی قابل بخشش در صورت پرداخت اصل بدهی مالیاتی به کلیه ادارات در سطح استان ابلاغ شده است. مدیرکل امور مالیاتی استان در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به جایگاه هیأت های حل اختلاف مالیاتی در دادرسی مالیاتی افزودند: حضور ۳ نفر عضو هیأت در زمان رسیدگی الزامی است و مودیان محترم می بایست در این راستا دقت لازم را معمول نمایند که با ۳ نفر رسمیت جلسات هیأت ها حفظ شود. ایشان همچنین افزودند: در هر شرایطی هیأت های حل اختلاف می بایست به دادرسی مالیاتی مطروحه رسیدگی نمایند. مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اختیارات حاصل از ماده ۲۳۸ ق.م.م به ابلاغ دستورالعمل جدید ابلاغ و توافق اوراق مالیاتی اشاره نمودند و بیان کردند: در راستای حمایت از تولید و اشتغال و ایجاد فضای کسب و کار سالم بخشنامه ای به کلیه ادارات در راستای انجام توافق با مودیان محترم و کاهش طرح پرونده ها در هیأت های حل اختلاف مالیاتی تنظیم و ابلاغ گردید. ایشان ارائه اظهارنامه آلایندگی توسط واحدهای آلاینده را در راستای کمک به شهرسازی و حفظ محیط زیست حائز اهمیت دانسته و افزودند: امیدواریم شرکت های آلاینده ای که توسط سازمان محیط زیست مورد تأیید قرار می گیرند در مهلت قانونی خود نسبت به ارائه اظهارنامه آلایندگی اقدام نمایند. در پایان این جلسه آقای امیری مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان ضمن اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، تامین درآمدهای عمومی کشور از محل مالیات را مهم برشمردند و ابراز امیدواری کردند که از طریق سیستم مالیاتی کشور فضای کسب و کار سالم به دور از هرگونه نگرانی ایجاد گردد. به گزارش پيام نايين در این جلسه فعالان اقتصادی و صنعتگران شهرستان نائین به بیان مسائل و مشکلات و دیدگاههای مالیاتی خود پرداختند.

 

IMG_0241IMG_0239IMG_0240IMG_0243IMG_0242IMG_0245IMG_0251IMG_0248IMG_0250IMG_0254IMG_0256IMG_0255IMG_0257IMG_0261IMG_0268IMG_0265IMG_0262IMG_0270IMG_0271IMG_0273IMG_0275IMG_0277IMG_0279IMG_0280IMG_0278IMG_0281IMG_0282IMG_0283IMG_0285IMG_0286IMG_0288IMG_0289IMG_0292IMG_0294IMG_0296IMG_0300IMG_0302IMG_0309IMG_0319IMG_0314IMG_0328IMG_0324IMG_0321IMG_0330IMG_0335IMG_0340IMG_0339IMG_0352IMG_0344IMG_0349IMG_0356IMG_0363

نوشته های مشابه