اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایراناخبار سیاسیاخبار شهرستان ناییناخبار علمی

حمید منتظری مدیر مجتمع معدنی نخلک گفت: میزان تولید کنسانتره سرب مجتمع معدنی نخلک در سالجاری درمقایسه با سال قبل هفت درصد افزایش یافته است

تولید کنسانتره سرب مجتمع معدنی نخلک هفت درصد افزایش یافت

اصفهان- ایرنا – مدیر مجتمع معدنی نخلک گفت: میزان تولید کنسانتره سرب مجتمع معدنی نخلک در سالجاری درمقایسه با سال قبل هفت درصد افزایش یافته است .

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران،حمید منتظری افزود: مجتمع معدنی سرب نخلک از ابتدای فروردین تا پایان آذرامسال ، ۲ هزار و ۱۹ تن کنسانتره سرب تولید کرد؛ این رقم در مدت مشابه سال گذشته، یک هزار و ۸۷۹ تن بود.
وی افزود: همچنین میزان تولید این شرکت نسبت به برنامه (یک هزار و ۳۳۵ تن)، ۵۱ درصد رشد نشان می دهد.
منتظری گفت: مجتمع معدنی سرب نخلک در ۹ ماه سال جاری، ۲ هزار و ۴۳۴ تن محصول به شرکت های تولیدکننده شمش سرب ارسال کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (یک هزار و ۸۳۰ تن)، حاکی از افزایش ۳۳ درصدی است.
وی افزود: این مجتمع تا پایان آذر امسال ۲۸ هزار و ۱۳۹ تن ماده معدنی استخراج کرد که نسبت به میزان ماده استخراجی مدت مشابه سال گذشته (۲۱ هزار و ۴۸ تن)، ۳۴ درصد رشد نشان می دهد.
مدیر مجتمع نخلک گفت: در سال جاری ۸۰ نفر نیروی کارگر ساده بومی جدید در این معدن مشغول به کار شدند.
معدن نخلک در شمار معادن قدیمی ایران است به گونه ای که سابقه فعالیت معدن کاری در این محل به قرن ها قبل می رسد.
این مجتمع هم اینک تحت پوشش شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اداره می شود که به عنوان یک مرکز معدنی – صنعتی در حاشیه کویر مرکزی ایران , در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال شرق شهرستان نائین و ۴۵ کیلومتری انارک در حاشیه کویر مرکزی ایران،در قسمت شرقی یک رشته کوه منفرد واقع شده است.
ت ۷۱۳۶ / ۶۰۲۲ خبرنگار : حسین فرزانیان – انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *