اخباراخبار ایراناخبار جهاناخبار سیاسی

خبرگزاری رسمی اتریش: اوباما از آغاز اجرای برجام خوشحال است

بعد ازتایید انجام تعهدات ایران درخصوص برنامه های هسته ای واعلام آغاز اجرای برجام در۲۶ دی ماه, خبرگزاری رسمی اتریش’آپا’ نوشت: «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا ازاجرای برجام خوشحال واین روز را یک پیشرفت تاریخی در رابطه با جمهوری اسلامی ایران دانست.
به گزارش آپا, اوباما پیش ازاین تحریم های سنگینی را برعلیه برنامه های هسته ای ایران صادر کرده بود. اما هم اکنون وی ازپیشرفت صحبت می کند ازپیشرفتی که حتی روابط دیپلماسی طرفین را تحت شعاع بسیاری ازموضوع ها برای همکاری بیشتر قرارداده است.
آپا افزود : تبادل زندانی های ۲ کشور وپرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون دلاری آمریکا به ایران با دیر کرد ان درمجموع ۱.۷ میلیارد دلار, نشان ازبالا بودن ارتباط دیپلماسی خوب است که طرفین با یکدیگر برقرار کردند.
این خبرگزاری با اشاره به صحبت های امروز رئیس جمهوری ایران نوشت: فصل جدیدی از روابط ایران با جهان آغاز شد. البته برخی ازکشورها یی که تلاش کردن جلوی این توافق را بگیرند، نگران هستند.
آپا تاکید کرد : البته مشکلات ایران هنوز به پایان نرسیده است چرا که تحریم های جدیدی برعلیه فعالیت های موشکی ایران وضع شده است که به نظر می رسد برای آرام کردن برخی از گروه های امریکایی که مخالف برجام بودند این اقدام صورت گرفته است . هم ایران و هم آمریکا به درستی می دانند که این تحریم سبب ازبین رفتن روابط خوبی که درحال شکل گرفتن است , نمی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *