اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایراناخبار جهاناخبار سیاسیاخبار شهرستان ناییناخبار علمیاخبار فرهنگی

#خبر #گردشگری ✳️ نایین امروز میزبان موسس بنیاد جهانی انرژی بود

 #خبر #گردشگری
✳️ نایین امروز میزبان موسس بنیاد جهانی انرژی بود .

آقای ولفگانگ نیومن موسس بنیاد جهانی انرژی و از چهره های شناخته شده مدیریت انرژی در جهان به همراه آقای محمد حسن امامی دبیر کل انجمن مدیریت سبز ایران امروز پنج شنبه ۵ مرداد ۹۶ به دعوت دوستداران شهر نایین ، از بناهای تاریخی شهر نایین بازدید نمودند .
لازم بذکر است بنیاد جهانی انرژی متشکل از چهره های شناخته شده علمی جهان و اشخاصی نظیر آقای کوفی عنان رئیس سابق سازمان ملل متحد می باشد.
در این بازدید از بافت تاریخی نایین شامل مسجد جامع ، موزه مردم شناسی ، بازار تاریخی ، آب انبار معصوم خانی ، آسیاب ریگاره محمدیه و کارگاههای صنایع دستی نایین منجمله کارگاههای قالی بافی و عبابافی دیدن بعمل آمد .
وی در ادامه از کارگاههای عبابافی محمدیه دیدن نمود و با اظهار لذت از تماشای هنرمندی عبابافان و طنین زیبای بافت عبا و گلیم ، از خنکای سرداب های عبابافی در گرمای تابستانی شگفت زده شد و منطقه کویری نایین را با داشتن ابتکارات جالب ایرانیان همچون بادگیرها و سرداب ها مناسب سرمایه گذاری علمی و مالی برای استفاده از انرژی ها تجدید پذیر دانست .
آقای نیومن در پایان از کارگاههای قالی بافی نایین بازدید نمود که در این بازدید با اشاره به اینکه از هنر فرش ایران شنیده بودم و در اینجا از هنر دست بانوان نائینی و نظم و رج زدن هزاران خفت قالی که نتیجه آن این هنر زیبا و چشم نواز است لذت بردم .
در پایان این بازدید آقای نیومن و هیئت همراه نایین را به مقصد تهران ترک نمودند .

 

میراث میهمان ---1میراث میهمان ---4میراث میهمان ---2میراث میهمان ---23میراث میهمان ---7jpgمیراث میهمان ---6jpgمیراث میهمان ---5jpgمیراث میهمان --8jpg

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *