اخباراخبار اقتصادیاخبار ایراناخبار سیاسیاخبار شهرستان نایینویژه نامه انتخابات

خدمات تبلیغاتی به نامزدهای انتخابات

مدیرکل پست استان اصفهان گفت: شرکت پست در همه شهرها به نامزدهای انتخاباتی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، خدمات تبلیغات انتخاباتی ارائه خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، سیدسعید رجالی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت پست بر اساس وظایف سازمانی خود و به منظور انجام تبلیغات هوشمند، پاک و هدفمند به ایجاد ستاد انتخاباتی با مدیریتی یکپارچه اقدام کرده است.
وی افزود: این اقدام بر اساس عقد قرارداد با نامزدها و بدون جانبداری از آنها و طبق قانون و با برخورداری از بانک اطلاعاتی مکانی و شبکه مویرگی و به منظور آگاه سازی و اطلاع رسانی به شهروندان ارائه خواهد شد.
مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری بطور ماهانه حدود یکصد میلیون ریال برای پاک کردن برچسب های تبلیغاتی هزینه می کند، افزود: تبلیغات شرکت پست به کاهش آلودگی های زیست محیطی و نیز کاهش مخدوش کردن چهره شهر با برچسب ها و … کمک می کند.
رجالی ادامه داد: نامزدها می توانند از طرق سرویس پست مستقیم با هزینه های مناسب و در کوتاهترین زمان، مرسولات تبلیغی خود را به دست گیرندگان برسانند.
وی خاطرنشان کرد: امکان استفاده از سرویس پست صوتی در قالب پیام های ضبط شده و ارسال روی تلفن های ثابت یا همراه، سرویس ارسال پیامک و اختصاص پنل پیامکی به هر نامزد انتخاباتی نیز وجود دارد.
رجالی تصریح کرد: اداره کل پست استان در ارزیابی عملکرد ۹ ماهه نخست سال جاری در بین سایر استان ها رتبه اول را به خود اختصاص داد که همه اقدامات صورت گرفته در جهت ارائه خدمات بهتر با فناوری روز به مردم بوده است.
به گفته وی، در استان اصفهان ۵۱۷ واحد پستی شهری و ۵۳۱ واحد پستی روستایی وجود دارد که در از این بین ۱۸۱ خط پستی روستایی برای ارتباط بین روستاهاست؛ در حالی که در سال ۵۷ تعداد کل واحدهای پستی روستایی کشور یکهزار و ۹۵۸ مورد بوده و امروز این تعداد به ۱۰ هزار واحد تنها در بخش ICT رسیده است.
رجالی افزود: در حال حاضر به ازای هر چهار هزار و ۶۵۶ نفر جمعیت یا ۱۰۲ کیلومتر مربع مساحت یک واحد پستی وجود دارد در حالی که در سال ۵۷ به ازای هر ۱۵ هزار نفر جمعیت یا ۶۷۲ کیلومتر مربع مساحت یک واحد پستی وجود داشت.
مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته تعداد نیروی این اداره کل ۷۴۵ نفر بود که این تعداد در سال جاری به ۷۰۴ نفر رسیده است، گفت: در این بین ۴۰ درصد نیروهای اداره تحصیل کرده هستند،در حالی که در سال ۵۷ تنها ۱٫۳ درصد نیروی انسانی اداره پست تحصیل کرده بودند.
رجالی خاطرنشان کرد: بطور متوسط روزانه ۵۸ هزار مرسوله پستی به اصفهان وارد و ۷۸هزار مرسوله خارج می شود که از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ میلیون و ۵۸۲ هزار مرسوله به استان وارد و ۲۳ میلیون و ۹۵۸ هزار مرسوله از اصفهان صادر شده است.
مدیرکل پست استان اصفهان با بین اینکه در سطح کشور از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۶۸ میلیون و ۹۷۷ هزار مرسوله جابه جا شده است، تصریح کرد: این رقم در سال ۵۷، به میزان ۷۵ میلیون مرسوله بوده است.
به گفته وی، تعداد مرسولات پستی از طریق خرید اینترنتی کالا به استان ۳۴۵ هزار مورد و مرسولات خرید اینترنتی خارج شده از استان ۷۸ هزار و ۳۵۹ مورد بوده است.
رجالی اضافه کرد: هم اکنون در شبکه پستی استان درخواست سرویس برای ارسال مرسولات به صورت ۵۶ درصد عادی، ۳ درصد سفارشی، ۹ درصد پیشتاز، ۲ درصد ویژه، ۱۰ درصد الکترونیکی و ۲۰ درصد با ترافیک است.
رجالی با بیان اینکه سیاست پست افزایش ارائه سرویس عادی برای ارسال مرسولات است، گفت: با توجه به اینکه پست نامه ها کاهش یافته است، در سال ۲۰۱۴ به میزان ۳ درصد با کاهش پست مواجه بودیم و امروز پست به سمت ارائه خدمات کالا، امانت، خدمات نیابتی و تجارت الکترونیک حرکت می کند.
وی اظهار کرد: تعداد خطوط پستی استان در انتقال مرسولات داخلی ۲۲۰ خط است که ۶۹ خط آن مربوط به ICT روستایی، ۱۱۲ خط مربوط به نمایندگی پستی و ۳۹ خط مربوط به برون استانی و درون استانی است و این تعداد در کل کشور به سه هزار و ۶۰۰ خط پستی می رسد که وظیفه اتصال بین ۱۷ هزار واحد پستی را بر عهده دارد.
مدیرکل پست استان اصفهان افزود: ترافیک مرسولات خارجی در ۱۰ ماهه اخیر ۱۶ هزار و ۱۳۱ مرسوله بوده و این میزان نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.
وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به نهایی شدن برجام و افزایش مراودات بین المللی زمینه رشد خرید اینترنتی از خارج و ارسال محصولات ایرانی و صنایع دستی به سایر کشورها فراهم شود.
رجالی، رشد ترافیک پست در سال جاری را ۵٫۱۱ درصد اعلام کرد و گفت: گردش مالی اداره پست در سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان بوده و امیدواریم امسال نیز به رقم قابل قبولی در این راستا برسیم.
رجالی همچنین گفت: از این پس موزعین و نامه رسانان پست که ۴۳ درصد پرسنل این اداره را تشکیل می دهند، با لباس مخصوص به رنگ زرد و آبی همراه با کارت شناسایی برای خدمت رسانی به مردم درب منازل حاضر می شوند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *