اخباراخبار اقتصادیاخبار ایران

خودروسازان چینی بازار ایران را هدف گرفتند

خودروسازان چینی از مدت ها پیش از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک، برنامه هایی برای دوران پس از لغو تحریم ها و حضور قدرتمند در بازار ایران تدارک دیده اند.
صنعت خودرو ایران پس از لغو تحریم ها امیدوار است بتواند رکود حاکم بر بازار خودرو را پشت سر گذاشته و دوران رونق را تجربه کند. در این میان هر روز اخباری از ورود خودروسازان بین اللملی به بازار ایران به گوش می رسد.
با اعلام آمادگی خودروسازان بزرگ دنیا برای حضور در بازار ایران و تمایل ایرانیان به مشارکت با این خودروسازان، به نظر می رسد خودروسازان چینی جهت رقابت با شرکت های معتبر دنیا مسیر دشواری را فرارو خود می بینند.
شاید به دلیل همین نگرانی ها و دشواری ها است که تلویزیون مرکزی چین از توجه ویژه خودروسازان چینی به بازار ایران خبر داده است.
این رسانه در گزارشی اعلام کرد: با توجه به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک و لغو تحریم ها، شرکت های خودروسازی چین امیدوارانه به بازار خودروی ایران چشم دوخته اند و مایل هستند همچنان در این بازار پرسود حضور فعال داشته باشند.
بر اساس این گزارش، برخی از دست اندرکاران خودرو در چین در ماه های گذشته به ایران رفته اند و بازدیدهایی از شرکت های خودروسازی ایران داشته اند تا شاید بتوانند جایگاهی در بازار ایران داشته باشند.
شبکه خبر تلویزیون مرکزی چین گفت: ایران همچنان مسیر تجاری و مرکز ارتباطات و حمل و نقل میان آسیا و اروپا است و همین مسئله موجب شد تا در صدر توجهات بین المللی باشد.
بر اساس این گزارش، صنعت خودرو در ایران جایگاه خاصی دارد و خودروسازان چینی تلاش می کنند تا در این بازار که ۱۰ درصد از کل تولید ناخالص داخلی ایران را شامل می شود، جای پایی باز کنند.
آمار سازمان جهانی خودرو و موتورسازی نشان می دهد که ایران در سال ۲۰۱۴ میلادی موفق به تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو شده است که نزدیک به ۴۶ درصد بیشتر از سال قبل از آن بوده است و حالا با لغو تحریم ها توان این خودروسازان چند برابر خواهد شد.
شرکت های خودروسازی چین و بسیاری از کشورهای دیگر با توجه به این بازار رو به رشد و در حال شکوفا وسوسه شده اند تا بتوانند در رقابتی تنگاتنگ سهم قابل توجهی در بازار خودروی ایران داشته باشند.
«چی یو مین» رئیس یکی از شرکت های خودروسازی که با شرکت های ایرانی همکاری هایی دارد، می گوید : ما از سال ۲۰۰۲ به بازار ایران راه پیدا کرده ایم و تلاش داریم به این همکاری ها همچنان ادامه دهیم.
وی ابراز امیدواری کرد از طریق همکاری با ایران دو طرف بتوانند در کشورهای همسایه ایران فعالتر شده و در این زمینه هم مشترکا طرح هایی را اجرا کنند.
تلویزیون چین تاکید کرده که با باز شدن مسیر تجارت با ایران و توافق نهایی هسته ای زمان رقابت سخت شرکت های چینی و خارجی در بازار ایران فرا رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *