اخبار شهرستان نایین

خور و بیابانک دروازه ورود به کویر مرکزی ایران

به گزارش پیام نایین،کویر  برای گردشگران خارجی که از مناطق سردسیر و اروپایی به کشور می آیند جاذبه خاصی دارد ؛ با ایجاد بسترهای مناسب در شرق و شمال شرق استان اصفهان از جمله نائین و خور و بیابانک این ناحیه از استان به یکی از پر جاذبه ترین نواحی در استان و حتی کشور تبدیل شده است و هم اکنون ۵۰ اقامتگاه بوم گردی در این ناحیه از استان وجود دارد.

اقامتگاه های بوم گردی به دلیل سرمایه گذاری اندک و فوایدی که برای اقتصاد محلی آن منطقه دارد می تواند در توسعه گردشگری نقش مهمی ایفا کند.

توسعه راه ها،آموزش راهنمایان تور، آموزش کارکنان واحدهای اقامتی و آموزش افراد محلی برای ارتباط بهتر با گردشگر از جمله اقداماتی بوده که در این منطقه به انجام رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد، با استفاده از تجربیات موفق این منطقه بتوان سایر مناطق استان از جمله کویر مرنجاب در شمال اصفهان را به عنوان یک منطقه نمونه گردشگری کویر مطرح کرد.

امیری با اشاره به ورود ۴۲۰ هزار گردشگر خارجی در سال ۹۶ به استان اصفهان گفت: حدود ۴۵ درصد از این گردشگران به نواحی شرق اصفهان از جمله نائین ،اردستان و خورو بیابانک سفر کرده اند؛ تعداد گردشگران داخلی نیز که از این مناطق بازدید کرده اند نزدیک به یک میلیون نفر برآورد شده است و نسبت به چهار سال گذشته روند افزایشی را نشان می دهد.

وی با اشاره به ظرفیت مناطق شرق استان ابراز امیدواری کرد در سال ۹۷  توسعه گردشگری پایدار به بهبود وضعیت اقتصادی ودر آمد زایی برای ساکنان این مناطق کمک وافری کند.

امروزه از گردشگری به عنوان صنعت نام برده می شود که بر مبنای علم و فناوری است و در صورت سرمایه گذاری صحیح وهدفمند می تواند همانند سایر صنایع برای کشور بازدهی داشته باشد و به توسعه پایدار مناطق کمک کند. منبع باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *