اجتماعیاخباراخبار سیاسیاخبار شهرستان نایین

درمراسم بزرگداشت بنیانگذار انقلاب عنوان شد حجت الاسلام میرزابیگی استاد حوزه ودانشگاه : امام (ره) مستضعف دوست و مستکبرستیز بود

استاد حوزه و دانشگاه در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) گفت : سخنان امام راحل در اندک زمانی در دنیا ومحبت ایشان در دلها نقش بست .
وی افزود : از مهمترین عواملی که باعث محبوبیت امام شد توجه ایشان به عظمت و عزتی که خداوند به انسانها می دهد داشت و بعد از خداوند همه چیز در نزد ایشان کوچک و ضعیف دیده شد .
میرزابیگی اضافه کرد : اگر عظمت خدا در دل کسی جلوه کرد پست ،مقام و منصب ها هیچ اعتبار و ارزشی ندارد چرا که اگر عظمت خدا در جان‌های ما رسوخ کند، آثار و برکات بسیاری به دنبال دارد. درک عظمت خدا غیر از اینکه باعث می‌شود از او اطاعت کنیم و اوامرش را درست و دقیق اجرا کنیم، آثار و برکات فراوانی دارد.
وی بیان داشت : امام راحل ابر قدرت ها را ضعیف و زرو برق دنیا را ناچیز و بی ارزش خواند و این باعث شد تا امام حرکت را آغاز و در دلها جا بگیرد.
این استاد حوزه و داتشگاه از ویژگی دیگر امام (ره) را ارتباط پیوسته ایشان با ذات اقدس الهی دانست و گفت : شب زنده داری و مناجات و راز و نیاز های امام این بود که بین خود و خدایش را اصلاح کرد چون کسی که خدا در قلبش جای گرفت خداوند متعال محبت او را در قلب انسانها و مومنین جا می کند.
وی امام را مستضعف دوست و مستکبرستیز عنوان و اظهار داشت : امام به آیه شریف مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ خیلی اعتقاد و عمل می کرد و بر سر مستکبرین فریاد ولی نسبت به مردم ایران مخصوصا مستضعفین و بیچاره ها با محبت و بزرگواری ،کرامت رفتار می کرد.
استاد حوزه تصریح کرد : امام کسی بود که نوجوان سیزده ساله را رهبری دانست که راه را برای سربازان اسلام باز کند. درصورتی که دشمن می گوید اینها فرهنگ و ارزش ها را از بین ببریم.
وی بیان کرد : امام تا آخرین لحظه ثابت قدم و استوار ایستاد تا با قلبی آرام از بین ما رفت و طبق وصیت امام باید این انقلاب را حفظ ،حراست و پاسداری کنیم.
میرزابیگی با اشاره به اینکه امام از تسلط بیگانه بر اسلام و کشور نگران بود افزود : امام (ره) معتقد بود نباید کفار بر مومنین تسلط فرهنگی ، اقتصادی داشته باشد و باید دست دشمن را در همه زمینه ها قطع کرد.
وی از ویژگی های دیگر امام را بستن راه نفوذ دشمن عنوان و تاکید کرد :راه نفوذ دشمن باید همیشه بسته باشد چون دشمن نه تنها تسلط بلکه نباید هیچ نفوذی در کشورهای اسلامی و ایران داشته باشد.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب پایشان را جای پای رهبر کبیر انقلاب نهاده اند بیان داشت :ذره ای تفاوتی در راه بنیانگذار انقلاب نیست کشور رهبری دارد که پا جای پای رهبر کبیر انقلاب گذاشته تا این انقلاب را به دست صاحب اصلیش حضرت مهدی (عج) تحویل دهد.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ و ارزشهای اسلامی باید پیوسته پا برجا باشد و نباید تحت هیچ شرایطی در مقابل دشمن کوتاه بیاییم تاکید کرد : پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این کشور آسیبی نرسد.
حجت الاسلام میرزابیگی در پایان افزود : خداوند تاکید کرده از ولایت پیروی کنید و دنبال راه‌های دیگر نروید چون از حقیقت باز می‌مانید، اگر زیر پرچم ولایت‌فقیه باشیم، در مسیر رضای الهی و سعادتمندی گام برداشته‌ایم.

IMG_5524IMG_5523IMG_5525IMG_5521

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *