اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار شهرستان نایینحوادث

در ايام نوروز بيشترين تصادفات در محورهاي اصفهان بين ساعات ۱۲ ظهر تا ۲۰ رخ داده است

به گزارش پیام نایین وبه نقل از ايرنا از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان، رييس عمليات پليس راه استان اصفهان گفت: بيشترين تصادفات در محورهاي استان در ايام نوروز بين ساعات ۱۲ ظهر تا ۲۰ رخ داده است.Payamnaein.ir http://telegram.me/mafakhernaein

IMG_8127haese95-9haese958JPGhaese95-8JPG

به گزارش پیام نایین وبه نقل از ايرنا از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان، سرهنگ اصغر زارع روز دوشنبه در جلسه هماهنگي راهداري محوري سال ۹۵ استان با ارائه گزارشي از تصادفات سال ۹۴ و نوروز ۹۵ گفت: با توجه به ثبت تردد بالاي وسايل نقليه توسط دستگاه هاي ترددشمار، تصادفات جاده اي استان در نوروز ۹۵ كاهش داشته است.
سرهنگ زارع افزود: عدم توجه به جلو با ۴۱ درصد، عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه و سرعت بالا با ۲۵ درصد، عدم رعايت حق تقدم با ۱۱ درصد و انحراف به چپ با ۱۱درصد بيشترين عامل تصادفات در محورهاي استان را به خود اختصاص داده است.
رييس عمليات پليس راه استان اصفهان با اعلام اينكه انجام اصلاحات مهندسي در محورها در كاهش تصادفات نقش عمده دارد، گفت: اصلاحات انجام شده در جاده ها و رفع نقاط پرتصادف يكي از دلايل بسيار مهم در كاهش آمار تصادفات فوتي در محورهاي استان بشمار مي رود.
مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان نيز در اين جلسه گفت: ايمن سازي محورها و رفع نقاط پرتصادف از مهمترين اولويت هاي راهداري و در راستاي سياست هاي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور، در سال جديد است.
فرزاد دادخواه افزود: سازمان راهداري بايد براي رسيدن به اهداف خود در اين مسير با ارتقاء ايمني تردد وسايط نقليه در محورهاي استان گامي بلندتر در جهت كاهش تصادفات بردارد.
وي با بيان اينكه در سال جديد ارتقاء ايمني راه هاي استان در اولويت برنامه هاي راهداري قرار دارد، افزود: ادارات راه و شهرسازي شهرستان ها نيز بايد با استفاده از امكانات موجود در راستاي ايمن سازي محورها و رفع نقاط پرتصادف تلاش كنند .
دادخواه با بيان اينكه طرح نوروزي سال ۹۵ در بازه زماني ۲۵ اسفند۹۴ تا ۱۵ فروردين ۹۵ اجرا شد، افزود: در اين مدت علاوه بر بالابودن تردد وسايط نقليه با كاهش تصادفات جاده اي روبرو بوده ايم كه اين نشان از زحمات نيروهاي راهدار، پليس راه و كليه دستگاه هاي امداد رسان و پشتيبان در جاده هاي استان دارد.
مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان گفت: براي مشكلات موجود در راه بايد نسخه مربوط به آن را پيچيد و مشكل آن ناحيه را مرتفع كرد و بخش زيادي از مشكلات موجود در جاده ها با كمترين هزينه برطرف مي شود.
جلسه هماهنگي راهداري محوري سال ۹۵ با حضور رييس عمليات پليس راه استان اصفهان، روسا و كارشناسان ايمني راه و شهرسازي شهرستان ها در اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان برگزار شد.
استان اصفهان داراي ۱۱ هزار و ۵۰۰ كيلومتر راه است كه از لحاظ موقعيت خاص آن در مركز و بعنوان چهارراه ترانزيت بار و مسافر كشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در كشور داراست.
اين استان داراي دو هزار و ۷۹۱ كيلومتر راه همسنگ و ۲۹ كيلومتر آزاد راه است.
تردد وسايط نقليه در جاده هاي استان اصفهان بدليل قرار گرفتن در مركز كشور از حجم بالايي برخوردار است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *