اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار شهرستان ناییناخبار فرهنگیاخبار مذهبی

در بین شهرستان ها نطنز و نائین بیشترین سرانه واریز صدقه را دارند

بر اساس اعلام کمیته امداد امام خمینی(ره)، از مجموع بیش از ۲۶۸ میلیارد تومان صدقه در سال گذشته، اصفهانی‌ها با انداختن بیش از ۲۳ میلیارد تومان صدقه به صندوق‌های کمیته امداد توانستند رتبه دوم پرداخت صدقه در کشور را به خود اختصاص دهند.

بهرام سواد کوهی، معاون مشارکت ‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: در بین شهرستان ها نطنز و نائین بیشترین سرانه واریز صدقه را دارند

 به گزارش پیام نایین،معاون مشارکت ‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در گفت و گو با اصفهان زیبا ضمن تایید این موضوع اظهار داشت: تهران با پرداخت ۳۸ میلیارد تومان در جایگاه اول کشور قراردارد.

sadaghe 95sadaghe 95--1

۵۰۳ هزار صندوق صدقه

وی با تاکید بر اینکه در سال های گذشته استان اصفهان همواره جز ء پنج استان برتر کشور از حیث سرانه کمک به نیازمندان بوده است، به افزایش ۸ درصدی پرداخت صدقات در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳  نیز اشاره و عنوان کرد: سرانه صدقه سالیانه به ازای هر شهروند اصفهانی پنج هزار و ۳۷۰ تومان است.معاون مشارکت ‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان ضمن اشاره به وجود ۵۰۳ هزار صندوق صدقه در سطح استان، گفت: از این تعداد، ‌۴۷۰ هزار مربوط به صندوق های کوچک در منازل است. ۱۱ هزار و ۳۰۰ صندوق متوسط نیز در استان وجود دارد که در مغازه ها، بیمارستان ها، فرودگاه ها و مجتمع های تجاری نصب می شوند.سواد کوهی همچنین به نصب ۲۲ هزار و ۵۰۰ صندوق بزرگ در سطح معابر و خیابان های شهرستان های استان اشاره کرد و افزود: بیشترین درآمدها با ۱۴ میلیارد و ۸۳۲ میلیون تومان از محل صندوق های کوچک تامین شده است. از محل صندوق های متوسط و بزرگ نیز به ترتیب مبالغ یک میلیارد و ۵۱۳ میلیون و  هشت میلیارد تومان جمع آوری شد.این مقام مسوول با بیان اینکه به طور میانگین ماهیانه در صندوق های بزرگ شهری حدود ۲۴ هزار تومان صدقه انداخته می شود، بیان داشت: این میانگین برای صندوق های متوسط و کوچک خانگی به ترتیب ۱۲ و ۹ هزار تومان در سال گذشته بوده است.جمع آوری شش میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان طی سه ماه نخست سال جاری نکته دیگری بود که معاون مشارکت ‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان به آن اشاره کرد. وی در این خصوص گفت: بیشترین صدقات با مبلغ  سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل صندوق های کوچک خانگی جمع آوری شده است.سواد کوهی به وجود ۳۰ درصد صندوق ها در کلانشهر اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: شهر اصفهان با پرداخت ۱۰ میلیارد تومان، بیشترین سهم صدقه را در استان به خود اختصاص داده است. ۷۰ درصد صندوق ها نیز در شهرستان های

 استان وجود دارد که در بین شهرستان ها نطنز و نائین بیشترین سرانه واریز صدقه را دارند.وی به نصب صندوق های شهری در فواصل ۲۰۰ متری در خیابان های اصلی شهرها اشاره کرد و گفت: این فاصله در خیابان های فرعی و کم تردد به ۲۵۰ متر افزایش می یابد.

صدقه دیجیتالی

با پیشرفت فناوری اطلاعات و دسترسی بیشتر مردم به امکانات پرداخت الکترونیک در سال های اخیر، برای رفاه حال صدقه دهندگان، افزایش سرعت دریافت و رساندن صدقات به دست نیازمندان واریز الکترونیکی یا همان صدقات دیجیتال در دستور کار کمیته امداد امام خمینی( ره) قرار گرفته است. البته در سال های اخیر سرقت از صندوق های صدقه نیز مساله استفاده از پرداخت های الکترونیکی را جدی تر کرده است. کمیته امداد استان نیز در این راستا اقداماتی داشته است. سوادکوهی در این خصوص اظهار داشت: اصفهانی ها می توانند از سامانه ATM بانک ها و کد USSD 8877 #* با استفاده از تلفن همراه و وارد کردن کد استان اصفهان صدقه پرداخت کنند.پرداخت از طریق تلفن ثابت یکی دیگر از برنامه های پیش روی کمیته امداد استان بود که سواد کوهی به آن اشاره کرد. وی گفت: صندوق های خانگی که درصد زیادی از صدقات استان از آنها تامین می شود، هر سه ماه یک بار جمع آوری می شوند. در صورت استفاده شهروندان از واریزهای الکترونیکی این صدقات خیلی زودتر و آنلاین به دست کمیته می رسد.

پرداخت با اصفهان کارت

سواد کوهی تاکید کرد: با گسترش پرداخت الکترونیکی در هزینه های جمع آوری صدقات نیز تا حدود زیادی صرفه جویی می شود.وی همچنین به برنامه ریزی مشترک کمیته امداد استان با شهرداری اصفهان و بانک شهر برای امکان پرداخت صدقه اشاره و عنوان کرد: با اجرای این طرح اصفهانی ها می توانند با اصفهان کارت خود صدقه بدهند.این مقام مسوول به طراحی اپلیکیشن اندرویدی پرداخت در آینده نزدیک خبرداد و  ادامه داد: در نظر داریم برای صندوق صدقات در برخی اماکن مانند مغازه ها با تعریف کد اختصاصی شبای بانکی پرداخت را تسهیل کنیم.معاون کمیته امداد، کل درآمد ماه رمضان گذشته کمیته را سه میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: یک میلیارد و ۸۰۰ تومان آن نقد و بقیه به صورت کالا بوده است که پنج هزار و ۸۰۰ حامی نیز برای ایتام جذب  شد، در مجموع ۱۰۱ هزار نفر از مدد جویان اطعام و در افطاری شرکت کردند و شش هزار و ۷۳۹ هزار خیر نیز در برنامه های مددجویان حاضر شدند.  وی در پایان با بیان اینکه درآمدهای کمیته امداد در سال گذشته ۷۳ میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: این در حالی است که کمک کمیته امداد به مددجویان۲۵۰ میلیارد تومان بوده است و از این رو، نیازمند توجه بیشتر خیرین دارد.   

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *