اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار جهاناخبار سیاسی

دشمن فکر نکند بین ملت ما شکافی وجود دارد/ در برابر تهدید ما هم تهدید می‌کنیم/ آنکه می‌گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده‌لوح است

روحانی در مراسم روز ارتش:

دشمن فکر نکند بین ملت ما شکافی وجود دارد/ در برابر تهدید ما هم تهدید می‌کنیم/ آنکه می‌گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده‌لوح است/ Payamnaein.ir http://telegram.me/mafakhernaein

خبرگزاری فارس: دشمن فکر نکند بین ملت ما شکافی وجود دارد/ در برابر تهدید ما هم تهدید می‌کنیم/ آنکه می‌گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده‌لوح است

رئیس‌جمهور گفت: آنکه می‌گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده‌لوح است و آنکه می‌گوید قدرت نرم نیاز نداریم نگاهش کوته‌بینانه است، ما همه در کنار هم هستیم و در یک کشور زندگی می‌کنیم.

 به گزارش پیام نایین وبه نقل از فارس،دکترحسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح ارتش طی سخنانی اظهار داشت: روز مبارک ارتش جمهوری اسلامی ایران که امسال تقارن پیدا کرد با میلاد پر برکت امام جواد و مولایمان امیرالمومنین (ع) را به همه خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه نیروهای مسلح، ملت بزرگ ایران و به ویژه فرماندهی کل نیروهای مسلح تبریک  و تهنیت عرض می‌کنم.

وی افزود: در ماه‌های اولیه پیروزی انقلاب و هفته‌های پایانی سال ۵۷ و آغاز سال ۵۸ جامعه و کشور ما با یک توطئه‌ای روبرو بود که ظاهر آن توطئه با شعارهای انقلابی زرق و برق پیدا کرده بود.

رئیس جمهور ادامه داد گروهک‌هایی که خود را انقلابی می‌نامیدند و می‌خواستند از انقلاب سهم داشته باشند و استکبار جهانی که گاهی از حلقوم آن‌ها و برخی از فریب خورده‌ها سخن خود را اعلام می‌کرد موضوعی آغاز شد و آن انحلال ارتش بود با این استدلال که پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم نیاز به یک ارتش مردمی دارند و ارتش موجود باید منحل شود.

روحانی تاکید کرد: کسی که با درایت تمام در برابر این توطئه ایستادگی کرد و توطئه‌ای که علیه اقتدار ملی و علیه مرزهای ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر تجاوزات احتمالی بود آن امام بزرگوار، حکیم و شخصیتی که با بصیرت تمام همه ابعاد تهدیدات را می‌دید و در برابر آن با قدرت موضع گیری می‌کرد.

روحانی با بیان اینکه امام در آن ایام ۲۹ فروردین سال ۵۸ را به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد افزود: اگر یادتان باشد آن روز در همه خیابان‌های تهران و همه شهرهایی که ارتش درآنجا حضور داشت، ارتش به خیابان آمد و با شعار ارتش فدای ملت که مردم هم با اجتماعشان در خیابان پاسخ می‌دادند ملت فدای ارتش، با این روز تاریخی یک توطئه بزرگ از پیش پای مردم برداشته شد.

وی ادامه داد: اثر استحکام ارتش و قدرت ارتش حتی قبل از تجاوز افلقیان و شروع جنگ تحمیلی در حوادثی که برخی گروهک‌ها در غرب کشور و شمال غرب و جنوب غرب به وجود آورده بودند کاملا نمایان شد.

وی گفت: ارتش حضور پیدا کرد و قدرت خود را نشان داد و همه گروهک‌ها و اربابان آنها نشان داد که ارتش ایران یک ارتش مردمی، مکتبی، ملی و گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه ارتش آزمایش خود را در روز ۱۹ ،۲۱ و ۲۲ بهمن به نمایش گذاشت اضافه کرد: ارتش آزمایش خود را در روزهای پایانی سال ۵۷ و ماه‌های اولیه ۵۸ در برابر توطئه‌های نشان داد و بالاخره در جنگ تحمیلی و ۳۱ شهریور سال ۵۹ ظاهر و آشکار شد، حکمت سخنان امام آن روزی که نیروی دریایی، هوایی و زمینی ارتش در برابر متجاوزین ایستادگی کرد و افتخارآفرینان بزرگی در ارتش همچون صیاد شیرازی‌ها، نامجوها، فکوری‌ها، فلاحی‌ها، ستاری‌ها، بابایی‌ها، شیرودی‌ها و کشوری‌ها به صحنه آمدند و با نثار خونشان فدارکاری‌شان از کشورمان حراست و حفاظت کردند.

رئیس جمهور افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران طبق فرمان امام راحل و وصیت امام راحل و تدبیر فرماندهی فرمانده معظم کل قوا ارتشی است که به کل ملت ایران تعلق دارد. نه ارتش جناحی و نه ارتش حزبی و نه ارتش این گروه و آن گروه است، ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش اسلام، نظام اسلامی و کل ملت ایران است.

روحانی تصریح کرد: این ارتش از میهن،‌نظام، قانون ، ملت، حیثیت و جان ملت و منافع و مصالح ملی دفاع می‌کند همان کلامی که امام فرمود یا یک فرد در ارتش می‌ماند و یا به حزب و گروهی تعلق پیدا می‌کند و سومی ندارد. اگر می‌خواهد به حزب و جناحی وابسته باشد نباید در ارتش باشد و اگر در ارتش است نباید به حزب و جناحی وابسته باشد، فرمود وابستگی به جناح و حزب به معنای نابودی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که البته این کلام راجع‌ به کل نیروهای مسلح صادق است و امام به صراحت راجع به بقیه نیروهای مسلح هم با همین صراحت سخن گفتند.

وی تصریح کرد: ملت ما امروز افتخار می‌کند که ارتشی توانمند، مقتدر و با انگیزه‌های دینی و اسلامی و ارتشی که به فکر منافع ملی کشور است و از مرزهای کشور و جغرافیایی این کشور و مرزهای سیاسی و فرهنگی کشور و ایمان و آیین مردم به خوبی حفاظت می‌کند، اگر ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج مقتدر در دوران دفاع مقدس در برابر متجاوزین نمی‌ایستادند امروز سرنوشت دیگری در انتظار مردم ما بود.

روحانی افزود: اگر امروز می‌بینیم که قدرت‌های استکباری و مزدورانشان در منطقه نمی‌توانند چشم طمعی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند و نگاه خیانت‌آمیزی به این ملت داشته باشند به خاطر نیروهای مسلح مقتدر این کشور است.

وی با بیان اینکه اقتدار به معنای قدرت مشروع است، گفت: اقتدار به معنای قدرت مقبول است و امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح محبوب دل مردم و مقبول از ان و افکار عمومی مردم و مورد اعتماد مردم هستند.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر امروز ما در این منطقه ناامن به کشور امن‌مان و ایران با ثباتمان افتخار می‌کنیم به خاطر داشتن ارتشی قوی، سپاهی مقتدر و بسیجی دلاور است اگر امروز در منطقه ناامنمان و سراسر ایران امنیت وجود دارد و کارآفرینان به سمت ایران حرکت می‌کنند و می‌خواهند با ایران کار اقتصادی‌، علمی و فناوری انجام دهند اولین شرط امنیت در کشور است و این امنیت توسط نیروهای مسلحمان امروز به نمایش منطقه و جهان گذاشته شده است.

روحانی ادامه داد: در واقع آن خون‌ها و ایستادگی‌ها و شهیدان و خانواده‌های عزیز آن‌ها فرزندانشان، پدرانشان، همسرانشان بدانند که خون آن ها تضمینی دائمی برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما همه یک هدف واحد را دنبال می‌کنیم تصریح کرد: دیپلماسی ما و نیروهای مسلح ما هدف واحدی را دنبال می‌کنند، هدف ما امنیت ملی و اقتدار این کشور و ثبات و توسعه در این کشور است، در یک دست ما کتاب و منطق و تدبیر و عقلانیت و در دست دیگر شمشیر را بر دست داریم و این دو را در کنار هم می‌بینیم.

وی افزود: قدرت نرم‌مان و قدرت سختمان و قدرت سرد و گرم ما این ها همه در کنار هم هستند، اگر نیروهای مسلح برای آن است که اگر متجاوزی دست به سوی منافع ملی ما دراز کرد آن دست قطع شود و آن تجاوز دفع شود دیپلماسی ما هم در میدان مذاکره به دنبال حفظ حقوق ملت ایران است.

روحانی اضافه کرد: همان طور که نیروهای مسلح ما در ۸ سال دفاع مقدس به خوبی از حقوق ملت ما دفاع کردند دیپلمات‌های ما هم در صحنه مذاکره نه در برابر یک کشور معمولی و بلکه در برابر قدرت‌های جهان با کمال شهامت، ایمان، اقتدار و با همان اوصافی که مقام معظم رهبری برای مذاکره کنندگان اعلام کردند از حقوق ملت دفاع کردند.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح ما دست متجاوزین را از کشور ما قطع کردند و سرزمین ما را از وجود متجاوزین پاک کردند، دیپلمات‌های ما هم در صحنه جهانی از حقوق ملت ما دفاع کردند. قطعنامه‌های ظالمانه را ملغی کردند و از حق ایران در داشتن توان دفاعی به خوبی مدافع بودند. تا جایی که امروز حتی دشمنان ما هم می‌گویند قدرت و توان نظامی و قدرت موشکی ایران نه ربطی به برجام دارد و نه ربطی به قطعنامه ۲۲۳۱ دارد. خود آنها هم معترفند که در مذاکرات مبنا این بوده که قدرت نظامی ایران در برابر انواع توطئه‌هایی که وجود دارد حفظ و تقویت شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: آنکه می‌گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده لوح است و آنکه می‌گوید قدرت نرم نیاز نداریم نگاهش کوته بینانه است، ما همه در کنار هم هستیم و در یک کشور زندگی می‌کنیم و داخل یک کشتی هستیم و یک نفر این کشتی را فرماندهی می‌کند و ما دارای رهبر واحد و دولت، قانون و ملت واحد هستیم و همه در کنار هم هستیم ولو اینکه سلیقه ما در گفتار و رفتار عین هم نباشد اما قطعا اهداف ما یکی است.

روحانی ادامه داد: ما قطعا در مسیری حرکت می‌کنیم که پایان آن مسیر دستاوردش حفظ حقوق مردم و حفظ مصالح ملی و اقتدار ملی باشد.

وی خاطرنشان کرد: من در این جا به صراحت اعلام می‌کنم همانطور که چند روز پیش در حضور سران کشورهای اسلامی به صراحت اعلام کردم، قدرت جمهوری اسلامی ایران و قدرت نظامی ما و قدرت سیاسی و اقتصادی ما علیه همسایگان ما و کشورهای جهان اسلام نیست، ما قدرت کشورهای اسلامی را قدرت خودمان می‌دانیم و قدرت خودمان را هم قدرت کشورهای اسلامی می‌دانیم.

روحانی ادامه داد: در آنجای که سران کشورهای اسلامی حضور داشتند گفتم آن روز که بغداد در برابر تروریست‌ها در حال خطر بود این جمهوری اسلامی ایران بود که به ندای ملت و دولت و ارتش عراق پاسخ مثبت داد و از دروازه‌های بغداد و حرم‌های مطهر و عتبات دفاع و ایستادگی کرد، ان روز که دمشق در حال خطر بود این جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان ما بودند که به ندای ملت و دولت سوریه پاسخ مثبت دادند و با اعزام مستشاران از پایتخت این کشور و حرم‌های مطهر دفاع کردند.

رئیس جمهور گفت: بنده همچنین در آنجا گفتم که اگر فردا پایتخت شماها هم توسط تروریسم و یا صهیونیسم در خطر قرار بگیرد، آن قدرتی که به شما پاسخ مثبت خواهد داد اگر شما تقاضای کمک کنید، آن جمهوری اسلامی ایران است.

روحانی تاکید کرد: دشمن فکر نکند در میان ملت ما و در میان دولت و نیروهای مسلح ما شکافی وجود دارد، ما همه انگشتان یک دست هستیم. ما همه اعضای یک پیکر بلند به نام ملت ایران هستیم و امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر از کشور مان و منافع‌مان دفاع می‌کنیم و به توطئه گران می‌گوییم قدرت نیروهای مسلح ما نه علیه همسایگان جنوبی و شرقی و شمالی و غربی ما است بلکه قدرت ما برای دفاع از ایران اسلامی است و قدرت ما به معنای بازدارندگی فعال است.

وی خاطرنشان کرد: البته که در برابر تهدید، ما هم تهدید می‌کنیم، البته که در برابر تجاوز ما دست تجاوز را قطع خواهیم کرد اما منطق ما صلح و اخوت و برادری است به ویژه با همسایگانمان و جهان اسلام، از خداوند اقتدار بیشتر نیروهای مسلح مان، وحدت بیشتر نیروهای مسلح‌مان و سلامت و عزت بیشتر برای فرماندهی کل قوا را آرزو می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *