اخباراخبار ایراناخبار جهاناخبار علمی

دعوت آخوندی از سرمایه گذاران خارجی برای حضور در صنعت هوانوردی ایران

وزیر راه و شهرسازی در اجلاس هوانوردی «ایران ۲۰۱۶» اعلام کرد: همه شرکت های هوایی بین المللی به جز شرکت های وابسته به رژیم صهیونیستی می توانند در صنعت هوانوردی ایران سرمایه گذاری کنند تا بتوانیم رفاه و امنیت را در منطقه برای همه مردم فراهم کنیم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، عباس آخوندی روز یکشنبه در اجلاس هوانوردی «ایران ۲۰۱۶» که بیش از ۱۶۰ نماینده از ۸۵ شرکت سازنده قطعه و هواپیما از ۳۵ کشور جهان در تهران حضور یافته اند، گفت: ایران در چهار راه شرق و غرب و استراتژیک جهان قرار دارد و به خوبی توانسته، وظایف منطقه ای خود را با برقراری امنیت و آرامش اقدام کند.
وی گفت: ایران برای مدیریت فضای خود به ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری جدید برای خرید سیستم های ناوبری نیازمند است؛ از این رو همه شرکت های فعال در این بخش به غیر از شرکت های وابسته به رژیم اشغالگر صهیونیستی می توانند در این بخش در ایران سرمایه گذاری کنند.
وی گفت: در مدت کوتاهی برای تسهیل عبور و مرور شرکت های هواپیمایی از آسمان ایران، بتازگی پنج راه هوایی در آسمان ایران راه اندازی شده است؛ شرکت هایی که تمایل دارند از آسمان ایران عبور کنند، می توانند از این راه های هوایی استفاده کنند.
وی با بیان این که هم اکنون ۶۷ فرودگاه در ایران به صورت عملیاتی فعال هستند، گفت: ما کمتر از ۱۰ فرودگاه بهینه داریم، لذا درصددیم با تامین ناوگان و تجهیزات فرودگاهی، سایر فرودگاه های کشور را نیز فعال کنیم.
ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *